اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

احیای ایده و فرهنگ وقف در جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: احیای ایده و فرهنگ وقف در جامعه به ویژه در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی ضروری است.

احیای ایده و فرهنگ وقف در جامعه ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: موقوفات دارای جنبه‌های فقهی و حقوقی هستند.
وی برای حفظ موقوفات تلاش‌هایی صورت گرفته است، افزود: نظارت بر مصارف موقوفات با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی به نحو مطلوب‌تری انجام می‌شود.
توکلی با بیان اینکه امکان جعل و تحریف در وقف‌نامه وجود دارد، تصریح کرد: فعالیت سامانه الکترونیکی اوقاف و امور خیریه در جلوگیری از جعل و تحریف وقف‌نامه‌ها موثر است.
وی با تاکید بر احیای ایده و فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد: مردم می‌توانند اموال اضافی خود را در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی وقف کنند.
توکلی  بیان داشت: متولیان موقوفات باید افراد صالح، مقید و متدینی باشند و با احکام وقف آشنا باشند.
وی وجود 394 پرونده در زمینه وقف در دادگاه‌های استان کرمان را رقم بالایی خواند و ابراز داشت: باید این پرونده‌ها در کم‌ترین زمان ممکن بررسی و رسیدگی شوند.
توکلی با بیان اینکه واحد حقوقی قوی در دستگاه‌ها می‌تواند تکلیف بسیاری از پرونده‌ها را مشخص کند، گفت: راه‌اندازی این واحد موجب افزایش سرعت و سلامت مکاتبه‌ها می‌شود.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول