اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

تبیین فلسفه عاشورا اتحاد و همبستگی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجرد گفت: تبیین فلسفه عاشورا اتحاد و همبستگی را برای همه مسلمانان به دنبال دارد.

تبیین فلسفه عاشورا اتحاد و همبستگی را به دنبال دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در کنگره استانی عاشوراپژوهی که در سالن دکتر زرین‌کوب اداره ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، گفت: نهضت عاشورا میراث گران‌بهایی است که تمام ارزش‌های مورد نیاز جامعه را در خود جمع کرده است، عاشورا می‌تواند با معارف زلال خود راه‌های سعادت را به انسان‌ها نشان دهد.
وی اظهار داشت: اگر فلسفه قیام عاشورا به درستی تبیین شود، قلب‌های انسان‌های آزاده را به خود جلب می‌کند و وسیله‌ای برای اتحاد و هم‌بستگی می‌شود.
ترابی اضافه کرد: غفلت ما نسبت به انتقال و گسترش ارزش‌های عاشورا در حالی است، که دشمنان اسلام به عظمت عاشورا اعتراف کرده‌اند.
امام جمعه بروجرد گفت: عاشورا و آموزه‌های آن هم‌چون سلاحی نیرومند و کارآمد در دست مسلمانان است که باید از آن بهره‌گیری شود.
ترابی افزود: یکی از شیوه‌هایی که می‌توانیم از نهضت عاشورا در گسترش اسلام بهره بگیریم الگوسازی و الگوگیری از این نهضت است.
وی اظهار داشت: نهضت عاشورا سرچشمه موفق‌ترین الگوها برای جامعه است و اگر امروز جوانان و نوجوانان در مقام الگو گیری دچار اشتباه می‌شوند، ما نتوانسته‌ایم از ظرفیت بالای قیام عاشورا در مقام الگودهی به آنان استفاده کنیم.
در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان نیز در این کنگره گفت: تحقیق و پژوهش در مورد وقایع عاشورا باید دقیق و عمیق باشد.
حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان افزود: جامعه جهانی امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران بیدار شده است و آماده گرفتن فرهنگ غنی اسلام است.
وی اظهار داشت: وظیفه پژوهشگران مسلمان است، که با تحقیق و تفحص در زندگی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه اطهار فرهنگ واقعی اسلام ناب را به جامعه جهانی ارائه دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، تعداد 25 مقاله به دبیرخانه کنگره استانی عاشوراپژوهی در بروجرد ارسال شده که از این تعداد پنج مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شد.
انتهای پیام/خ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول