اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان:

عصاره فرهنگ و انقلاب اسلامی ایران معنویت‌گرایی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان گفت: عصاره فرهنگ و انقلاب اسلامی ایران معنویت‌گرایی است.

عصاره فرهنگ و انقلاب اسلامی ایران معنویت‌گرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید محمد موسوی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای عالی بسیج اساتید استان زنجان اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور استان زنجان یکی از مراکز دانشگاهی است که اقدامات بسیاری را در این زمینه انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور در سال گذشته از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان دانشگاه فرهنگی کشور انتخاب شده که اقدامات فرهنگی استان زنجان به عنوان بازوی توانمند دانشگاه پیام نور کشور در کسب این عنوان به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی دانشگاه پیام نور استان زنجان توانسته است، بعد فرهنگی دانشگاه را تقویت کند.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: مسئولان دانشگاه پیام نور به لحاظ فرهنگی ما به دنبال بالا بردن و مرمت کردن و احیای معنویت در دانشگاه‌ها هستند و در حقیقت بسیج اساتید با این مقتضیات شکل گرفته، که به نوعی بعد فرهنگی و دینی موجود در دانشگاه‌ها را تقویت کند.

موسوی مبنای فرهنگ ایرانی و اسلامی را علم و دانش عنوان کرد و ادامه داد: عصاره فرهنگ و انقلاب ایران اسلامی معنویت گرایی است.

وی ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، یک بارقه جدید و امید تازه‌ای در علم، ضمیر و اندیشه افرادی که به نوعی علاقه‌مند به فرهنگ ایرانی و اسلامی بودند به وجود آمد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان تصریح کرد: مردم ایران با انقلاب اسلامی در یک حرکت جهادی گمشده‌ خود را که در سالیان متمادی از دست رفته بود به دست آوردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بسیج اساتید بر اساس نیازها و مقتضیات انقلاب به وجود آمده است، افزود: با گذشت 30 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، احساس می‌شود که زمینه و زمانه برای نظریه پردازی‌های علمی و اجرایی کردن تئوری‌های علمی در عرصه‌های مختلف آماده است.

وی اقدامات بسیج را یک حرکت جهادی اعلام کرد و گفت: این حرکت جهادی بعد معنوی دارد، که معمولا تعبیر دوگانه‌ای از آن می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با بیان اینکه جهاد در قرآن و سیره پیامبر دو بعد دارد، یادآور شد: بعد نظامی و بعد معنوی از جمله معنای جهاد در قرآن است.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان زنجان رویکرد بسیج را اسلامی و ایرانی عنوان کرد و گفت: بسیج اساتید به دنبال دانشی است که بتواند آن گمشده ما را مرمت، بازسازی، احیا و شکوفا کند.

موسوی اضافه کرد: این دانش جز با حرکت دانشگاهیان در راستای تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی محقق نمی‌شود.

وی به فعالیت‌های بسیج اساتید و حضور پر رنگ بسیج در دانشگاه‌ها پرداخت و ادامه داد: امید است حرکت بسیجی و علمی که بسیج اساتید آغاز کرده در عرصه‌های مختلف موفق شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان ذکر واژه بسیج را جرقه‌ای برای سوق دادن ذهن‌ها به سوی معنویت دانست و خاطرنشان کرد: تقویت بعد معنوی در دانشی که به وجود می‌آید، نقش اساسی و ویژه بسیج اساتید است.

وی همچنین به اهمیت بسیج در دانشگاه اشاره کرد و گفت: در دانشگاه‌ها و محیط علمی که بعضا دچار دوگانگی می‌شویم، از یک سو دل در گرو ارزش‌های دینی و ایرانی خودمان داریم و از سوی دیگر با دانش‌هایی بعضا مواجه هستیم که در این علم‌ها جایی برای این ارزش‌ها نیست.

موسوی افزود: این حرکت جهادی نباید محدود به پایتخت و یا صرفا افرادی باشد که در راس قرار دارند.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان زنجان در پایان تاکید کرد: جهاد بسیج اساتید می‌تواند در قالب نظریه پردازی و تئوری پردازی و همچنین حضور پر رنگ خود اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها در راستای احیای فرهنگ و تمدن اسلامی باشد.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول