اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرمان

لیستی در زمینه تأیید یا رد صلاحیت کاندیدا‌ها اعلام نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان گفت: تاکنون هیچ‌گونه لیستی در زمینه تأیید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اعلام نشده است.

لیستی در زمینه تأیید یا رد صلاحیت کاندیدا‌ها اعلام نشده است
محمدعلی علمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طبق قانون تا پایان وقت زمانی امروز اول بهمن‌ماه، هیئت مرکزی شورای نگهبان لیست تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را به ما اعلام می‌کند.
وی با اشاره به برخی شایعات در زمینه رد یا تأیید صلاحیت برخی از نامزدهای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی در استان کرمان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ‌گونه لیستی در زمینه تأیید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اعلام نشده و صحبت‌های غیر از این شایعه است و به هیچ‌وجه تأیید نمی‌شود.
علمی ابراز داشت: ادب و اخلاق در این راستا بسیار سفارش شده که افراد باید اخلاق سیاسی را رعایت کنند و یکی از مصداق‌های آن همین موضوع است.
وی تصریح کرد: رقابت‌ها موجب می‌شود، افرادی از حدود قانون خارج می‌شوند و در این میان بعضی افراد کاسه داغ‌تر از آش آبرو و حیثیت افراد را تحت‌الشعاع شایع‌های خود قرار می‌‌دهند.
علمی با اشاره به اقدامات شورای نگهبان استان کرمان گفت: ما در زمینه اخبار، اطلاعات و تحقیقات نظر مشورتی می‌دهیم و نظر نهایی را هیئت مرکزی شورای نگهبان باید اعلام کند.
رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با بیان اینکه اگر در زمینه رد یا تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات اکنون چیزی بگوییم، خلاف قانون است، ابراز داشت: این مسائل باید محرمانه بماند و حیثیت افراد حفظ شود، شاید بعضی رد صلاحیت‌ها به دلایل بسیار جزئی مانند مدرک تحصیلی، عدم انجام انصراف به موقع از مسئولیت، مدرک سربازی، سن و ... باشد و ما نظر شورای نگهبان را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کنیم.
علمی ابراز داشت: رد صلاحیت شده‌ها می‌توانند از دوم تا چهارم بهمن ماه جاری اعتراض و شکایت خود را به دفاتر استانی شورای نگهبان تحویل دهند تا بررسی‌های لازم انجام شود.
وی هرگونه شایعات را در زمینه رد صلاحیت افراد کذب دانست و عنوان کرد: هرگونه رد یا تأیید صلاحیت نامزدها از طریق فرمانداری‌ها به خود افراد اعلام می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول