اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

شایعه‌سازی مهم‌ترین ابزار حوادث فتنه 88 بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شایعه‌سازی مهم‌ترین ابزار شعله‌ور شدن حوادث فتنه 88 بود.

شایعه‌سازی مهم‌ترین ابزار حوادث فتنه 88 بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهمن دری در نشست شورای فرهنگی عمومی استان بوشهر اظهار داشت: ابزارهای دیداری و شنیداری به ویژه رسانه‌های مکتوب بن‌مایه تئوری و فکری اصحاب فتنه در کشور است.
وی بیان کرد: یکی از مسائلی که در شورای عالی امنیت ملی مورد توجه است این است که دشمن در مناطق و استان‌های با قومیت‌های مختلف، به عنوان تهدیدی علیه نظام سرمایه‌گذاری کرده است.
دری ادامه داد: حماسه 9 دی علاوه بر اینکه در کشور منشأ خیر و برکت شد زمینه به صدا درآمدن زنگ بیداری در کشورهای اسلامی را نیز فراهم کرد و امروز شاهد حضور جدی اسلام در کشورهای دیکتاتور زده هستیم.
معاون وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: این امر رسانه‌ای برای کتاب رقم زده که موثر نیز بوده ‌است و در همین راستا مراقبت از فضای کتاب از وظایف ذاتی ما است.
وی اظهار داشت: باید با مراقبت ویژه از فضای کتاب زمینه رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ مکتوب که زیربنای ابزارهای فرهنگی و هنری است را فراهم کنیم.
دری ادامه داد: زیر بنای برخورداری از فرهنگی مطلوب داشتن فضای مناسب کتاب است.
معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک تئوریسین در عرصه فرهنگ و یک کتاب‌شناس واقعی نکاتی درباره کتاب فرموده‌اند که قابل مقایسه با ابزارهای فرهنگی دیگر نیست.
وی با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان بوشهر اظهار داشت: امیدواریم در توسعه فرهنگ عمومی با ابزار کتاب پیشرفت و رشد مطلوبی داشته باشیم.
دری با اشاره به فتنه سال 88 گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری فتنه 88 بزرگ‌ترین فتنه علیه تمامیت نظام و حماسه 9 دی بزرگ‌ترین حماسه برای صیانت از تمامیت نظام بود.
وی، دوری از عقلانیت، نشر دروغ و اکاذیب، تلاش برای در هم ریختن حق و باطل، جهل و احساسات‌گرایی، تزلزل در ایمان، انحطاط اخلاقی، دو شقه کردن مردم و ملت، عدم درک شرایط کشور، تغییر و تحریف واقعیت‌ها را از مولفه‌های فتنه 88 برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری ذکر کرد.
دری اضافه کرد: عقلانیت، دوری از افراط و تفریط، رعایت عدالت در هر شرایطی، بصیرت و آگاهی و حضور در صحنه، اخلاص در عمل و اقدام به موقع و هوشیارانه از مولفه‌های رویارویی با فتنه به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه نکته مهم در این بین شاخص بودن اسلام به جای افراد است، یادآور شد: شناخت دشمن نیازمند بصیرت به ویژه در ابعاد فرهنگی است.
انتهای پیام/و20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول