اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران خبر داد:

سرمایه‌گذاری عمرانی بیش از 9 میلیارد تومانی اوقاف استان تهران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران از سرمایه‌گذاری بیش از 9 میلیارد و 500 میلیون تومانی اوقاف استان تهران در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

سرمایه‌گذاری عمرانی بیش از 9 میلیارد تومانی اوقاف استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت‌الاسلام حسین احمدیان که به مناسبت هفته وقف بعد از خطبه‌های نماز جمعه ورامین در جمع مردم این شهر سخن می‌گفت با اشاره به ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) به ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن حضرت اشاره کرد و گفت: یک ویژگی عبودیت آن حضرت است، ما باید از پیامبر الگوگیری کنیم و همانطور که در نمازها بر عبودیت پیامبر و بندگی خاص آن حضرت تاکید می‌شود عبودیت خود را افزایش دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: ویژگی دیگر پیامبر (ص) اسوه بودن آن شخصیت والامقام است، شخصیت پیامبر اکرم(ص) جهانی است و اسوه بودن آن حضرت نیز برای تمام جهانیان در دنیا و آخرت است.

وی در ادامه اخلاق پیامبر را ویژگی سوم حضرت رسول (ص) دانست و گفت: بهترین الگوی ما در مساله اخلاق باید اخلاق پیامبر اکرم(ص) باشد، باید در زندگی تمام اخلاق ما مرتبط با اخلاق پیامبر عظیم الشان باشد.

حجت الاسلام احمدیان سپس به امور وقف اشاره کرد و گفت: جایگاهی که وقف در بین صدقات و خیرات دارد هیچ کدام از صدقات دیگر ندارند، زمانی که انسان از دنیا می‌رود دستش از امور دنیا کوتاه می‌شود اما با وقف می‌توان ارتباط با دنیا را همچنان حفظ کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران خاطرنشان کرد: بهترین صدقه ماندگار و جاوید وقف است، امروز ما موقوفه‌ای داریم که ۷۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد و ۷۰۰ سال خیرات و برکات به آن می‌رسد و هنوز برکات آن قطع نشده است، موقوفات فراوانی داریم که ۳۵۰ سال و ۲۰۰ سال از عمر آنها می‌گذرد و برای واقفان خود منشا برکات هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در تهران موقوفات خوبی داریم، برنامه‌ها و هدایت‌های خوبی هم صورت گرفته است که نمی‌توان همه موارد را رسانه‌ای عنوان کرد، برخی موارد عذر شرعی دارد به عنوان مثال در تهران مجموعه‌ای با ۶۰۰ دانش آموز از ابتدایی تا سوم راهنمایی در اختیار اوقاف است، تمام هزینه‌های آموزشی، غذا، پوشاک، آموزش، درمان و حتی کمک هزینه زندگی این افراد توسط اوقاف پرداخت می‌شود.

احمدیان عنوان کرد: تعداد فراوانی دانشجو زیر نظر و تحت پوشش اوقاف مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران سپس به وقفیات امامزادگان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان درآمد امامزادگان بوده است، امسال نیز ۵۰ درصد رشد نقدینگی داشتیم، ما در بحث امامزادگان در آمد آنها را در امور فرهنگی و عمرانی امامزاده خرج می‌کنیم، یک ریال از امامزاده بیرون برده نمی‌شود چرا که شرعا و قانونا مشکل دارد پول امامزاده بیرون برود.

وی ادامه داد: اطعام در امامزاده نیز از درآمد امامزاده نیست، از نذورات مردمی است.

این مسئول سپس به فعالیت‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: در تهران بیش از ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۹ ماهه اول سال جاری سرمایه گذاری عمرانی کرده‌ایم، ۸ میلیارد تومان در همین مدت در اطعام عزاداری‌ها هزینه کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان تصریح کرد: کمک‌های فراوانی به ایتام و پرورشگاه‌ها کردیم، در تهران ۶۶ مرکز درمانی زیر پوشش اوقاف فعالیت می‌کنند،۲۲ بیمارستان در تهران داریم، امروز عمل قلب در بیمارستان هاشمی نژاد با ۱۰ میلیون تومان انجام می‌شود در حالی که در بیمارستان‌های دیگر ۲۰ میلیون هزینه دارد، این‌ها از برکات اوقاف است، امروز بیمارستان محب بهترین بیمارستان تهران شناخته شده است.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول