اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان:

بودجه 1000 میلیارد تومانی سال آینده شهرداری اصفهان تدوین شد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با بیان اینکه بودجه سال 91 شهرداری اصفهان به صورت نقدی و غیر نقدی تدوین شده است،گفت: در مجموع یک هزار میلیارد تومان که شامل 575 میلیارد تومان بودجه نقدی و 425 میلیارد تومان بودجه غیر نقدی برآورد شده است.

بودجه 1000 میلیارد تومانی سال آینده شهرداری اصفهان تدوین شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالقاسم گلستان‌نژاد صبح امروز در نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه بودجه سال ۹۱ شهرداری اصفهان در جلسه علنی آینده شورای اسلام شهر تقدیم این شورا می‌شود، اظهار داشت: بودجه سال آینده شهرداری اصفهان با 2 هزار و 700 نفر ساعت کار کارشناسی در قالب 70 جلسه تدوین شده و در راستای برنامه‌های اصفهان ۹۵ تهیه شده است.
وی افزود: بودجه سال 91 شهرداری برای نخستین بار در تاریخ شهر اصفهان به صورت نقدی و غیرنقدی تدوین شده است که در مجموع یک هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود که 575 میلیارد تومان از آن بودجه نقدی و 425 میلیارد تومان به صورت بودجه غیر نقدی برآورد شده است.
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه رشد بودجه سال 91 شهرداری اصفهان نسبت به سال 90، 3.22 درصد افزایش یافته است، گفت: 8.3 درصد از این بودجه به هزینه‌های جاری و 2.69 درصد به فعالیت‌های عمرانی اختصاص دارد.
 وی تصریح کرد: البته شهرداری اصفهان تلاش کرده با به کارگیری روش‌های استفاده بهینه منابع در فرآیند بودجه نویسی طی سه سال گذشته، از بودجه فعالیت‌های جاری بکاهد و در ازای آن بودجه فعالیت‌های عمرانی افزایش یافته است.
گلستان‌نژاد با بیان اینکه میزان بودجه عمرانی در سال‌های 89،90 و 91 به ترتیب بیش از 66، 67 و ۶69 درصد از سهم کل بودجه سالانه شهرداری را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: بودجه جاری شهرداری در سال 89 درصد 77.33، 8.32 در سال 90،  و سال آینده 8.3 درصد پیش‌بینی شده است.

*13.5 میلیارد تومان از بودجه 91 شهرداری به محرومیت‌‌زدایی اختصاص دارد
وی در مورد مزایای بودجه سال آینده شهرداری اصفهان گفت: تحقق عدالت اجتماعی در توزیع منابع و اعتبارات در مناطق مختلف شهری از ویژگی بودجه سال آینده شهرداری است، به گونه‌ای که 10 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی و 3 میلیارد و 500 میلیون تومان حمایت شهرداری مرکزی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است.
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان اضافه کرد: هم‌چنین توجه به عمران و آبادانی محله‌های شهر و اختصاص اعتبارهای ویژه، بهبود وضعیت زیست محیطی، پرداختن به حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی، ایجاد مراکز فرهنگی و گردشگری و استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از دیگر ویژگی بودجه سال 91 است.

*سالانه 430 مسجد مورد حمایت شهرداری قرار می‌گیرند
وی ادامه داد: از سال 86 تاکنون کمک به عمران مساجد در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان قرار گرفته و تاکنون 12 میلیارد تومان اعتبار مصوب به عمران مساجد اختصاص یافته است.
گلستان نژاد تاکید کرد: 430 مسجد به طور متوسط در سال تحت پوشش حمایت‌های شهرداری قرار می‌گیرند و  در سال 91، 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای کمک به مساجد در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه 873 مسجد در محدوده قانونی شهر اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: منطقه 3 با 188 مسجد بیشترین تعداد مساجد را به خود اختصاص داده است.
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان افزود: هم‌چنین احداث 13 زمین ورزشی روباز، 13 مجموعه ورزشی سرپوشیده، ساخت 4 پارکینگ عمومی،21 مرکز فرهنگی علمی، 7 پل عابر مکانیزه، احداث 14 خیابان، 2 مرکز تفریحی، 6 سالن مطالعه، 17 پارک محلی و شهری و ساماندهی و به‌سازی 35 ماده در برنامه بودجه سال 91 شهرداری اصفهان پیش‌بینی شده است.

*سرانه بودجه عمرانی اصفهانی‌ها در سال آینده 211 هزار تومان است
وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه سرانه بودجه عمرانی هر شهروند اصفهانی در سال 90، 172 هزار تومان بوده است، اضافه کرد: این رقم در سال آینده به 211 هزار تومان می‌رسد و میزان سرانه درآمد هر شهروند از کل بودجه نقدی سال آینده شهرداری 305 هزار تومان است.
گلستان‌نژاد با تاکید بر اینکه 55 میلیارد تومان از بودجه عمرانی سال آینده شهرداری اصفهان به حفظ، ساماندهی و توسعه فضای سبز اختصاص دارد و سرانه هر شهروند در این بخش 29 هزار تومان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: هم‌چنین 32 میلیارد برای هزینه جمع‌آوری زباله و رفت و روب شهر اصفهان در سال 91 پیش‌بینی شده که بر این اساس برای هر شهروند ۱17 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

*77 هزار تومان سرانه حمل و نقل هر شهروند اصفهانی
وی با اشاره به اینکه سرانه هر شهروند در بودجه سال 91 شهرداری اصفهان در بخش حمل و نقل 77 هزار تومان برآورد شده است، اظهار داشت: در مجموع 145 میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل هم‌چون احداث خیابان، تقاطع، هوشمندسازی چهارراه‌ها اختصاص یافته و 12 میلیارد تومان نیز برای آسفالت معابر پیش‌بینی شده است.
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان افزود: هم‌چنین 15 درصد معادل 62 میلیارد تومان از بودجه عمرانی سال آینده به فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی اختصاص دارد.
وی در مورد پروژه‌های شاخص شهرداری اصفهان در سال آینده بیان داشت: تعریض پل بزرگمهر، پروژه میدان امام علی(ع)، احداث خیابان و پارکینگ باغ گلدسته، رینگ چهارم ترافیکی، شهربازی و تکمیل سالن اجلاس سران از شاخص‌ترین پروژه‌های سال آینده به شمار می‌رود.
گلستان نژاد افزود: در سال آینده 36 میلیارد تومان از بودجه شهرداری به پروژه قطار شهری اختصاص دارد.

*شهرداری اصفهان خرید 200 دستگاه اتوبوس را در دستور کار دارد
 وی با بیان اینکه در سال آینده خریداری 200 دستگاه اتوبوس در دستور کار بودجه شهرداری است و اجرای ادامه طرح بی.آر.تی از میدان آزادی تا باقوشخانه و ایجاد خطوط ویژه از میدان جمهوری تا آزادی از دیگر برنامه‌های شهرداری اصفهان در حوزه حمل و نقل عمومی است، گفت: هم‌چنین در سال آینده 25 کیلومتر به طول معابر شهری اصفهان و 100 هزار متر به شبکه پیاده‌روها افزوده می‌شود و 155 هزار متر از شبکه پیاده‌رو نوسازی و 750 دستگاه اتوبوس به سامانه AVL مجهز می‌شوند.
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان بیان داشت: حدود 500 دستگاه از اتوبوس‌های شهر اصفهان به سامانه موقعیت‌یاب AVL مجهز شده‌اند که بدین ترتیب آن کنترل و نظارت بر روی ناوگان حمل و نقل درون شهری به صورت الکترونیکی انجام شده و کیفیت ارائه خدمات به شهروندان افزایش می‌یابد.
وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری در چهار حوزه مدیریت مطالعات و پژوهش، مدیریت آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌ها، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه‌ریزی و بودجه فعالیت می‌کند، تصریح کرد: معاونت برنامه‌ریزی شهرداری 12 طرح نظرسنجی در سال 89 و 90 و نیز 32 پروژه مطالعاتی و پژوهشی در سال 90 را به انجام رسانیده و 36 پروژه حمایتی نیز از طریق پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در سال‌جاری طراحی شده است.

*نظرسنجی از مردم یک اصل برای شهرداری محسوب می‌شود
گلستان‌نژاد در مورد با بیان این که پروژه‌های مطالعاتی شهرداری اصفهان گفت: بررسی راهکارهای ارتقا امنیت اجتماعی در پارک‌های شهر، ایجاد کمپینگ‌های گردشگری، خواص روکش آسفالت معابر شهری، شناسایی و برآورد پتانسیل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، اثرات قانون هدفمندی یارانه‌ها بر هزینه‌های شهری و بی بو کردن کودهای کمپوست از جمله پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی شهرداری به حساب می‌آید.
وی با اشاره به اینکه پیش و بعد از اجرای پروژه‌های بزرگ شهری نظرسنجی از مردم یک اصل برای شهرداری محسوب می‌شود، اظهار داشت: نیازها و کمبودهای محلات در نیاز سنجی‌ها از مردم سوال می‌شود و در تدوین بودجه شهرداری نیز از نتایج این نظرسنجی استفاده می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان یادآور شد: نظرسنجی در خصوص اجرای تقاطع‌های غیر هم‌سطح عسگریه، شهدای غزه، پروژه میدان امام علی(ع)، تقاطع‌های شهدای عرب و شهید آقاخانی و بزرگراه دو طبقه امام خمینی(ره) نمونه‌ای از این سنجش میزان رضایت شهروندان از اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری است.
وی افزود: از ابتدای تشکیل معاونت برنامه ریزی تاکنون 3 هزار و 900 پیشنهاد از داخل و خارج از شهرداری ارائه شده و در سال‌جاری نیز 900 پیشنهاد به معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان ارسال شده است.
گلستان‌نژاد تاکید کرد: شهرداری اصفهان آماده شنیدن و بهره‌برداری از پیشنهادهای شهروندان خلاق و حساس اصفهانی است و آنها می‌توانند از طریق مرکز 137، سایت پرتال شهرداری اصفهان و یا حضوری پیشنهادات خود را ارائه کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ارائه خدمات الکترونیک و رسیدن به شهرداری الکترونیکی از مهم‌ترین اهداف شهرداری است که نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به ساختمان‌های شهرداری را به حداقل می‌رساند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 43 خدمت الکترونیکی از طریق پرتال شهرداری به شهروندان ارائه می‌شود و تا پایان سال‌جاری 10 خدمت الکترونیکی دیگر نیز اضافه می‌شود.

*اجرای 100 طرح در حوزه فناوری توسط شهرداری اصفهان در سال 91
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان افزود: در سال آینده بیش از 100 پروژه در حوزه فناوری و اطلاعات در قالب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیش‌بینی شده که سیستم بایگانی الکترونیکی و حذف گردش فیزیکی شهرداری از جمله این طرح‌ها است.
وی با اشاره به اینکه توسعه پرداخت الکترونیکی عوارض، ارائه خدمات الکترونیک از طریق تلفن همراه، ایجاد سامانه واحد پیام کوتاه و توسعه امنیت اطلاعات و ممیزی املاک شهر از جمله طرح‌های حوزه فناوری و اطلاعات شهرداری اصفهان است، اضافه کرد: کار تکمیل نقشه‌ها اطلاعات مکانمند موسوم به GIS با اطلاعات توصیفی و لایه‌های اطلاعاتی تأسیسات عمده شهری در دست اجرا است.
گلستان‌نژاد از تدوین برنامه 5 ساله دوم فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری اصفهان به عنوان مجری تدوین برنامه‌های 5 ساله فناوری اطلاعات کلانشهرها و استان‌های کشور انتخاب شده است.
انتهای پیام/خ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول