اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جاده فردوس دیهوک جوابگوی ترافیک نیست

خبرگزاری فارس: به منظور افزایش ضریب ایمنی راه‌های مواصلاتی شهرستان فردوس، پروژه احداث باند دوم فردوس، دیهوک از سال 80 آغاز و تاکنون با گذشت نزدیک به 10 سال این پروژه هم‌چنان در دست اجرا است.

جاده فردوس دیهوک جوابگوی ترافیک نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس عبور روزانه بیش از 40 دستگاه اتوبوس به اضافه تعداد زیادی ترانزیت از محورهای مواصلاتی فردوس، ضرورت توجه به وضعیت راه‌های این شهرستان را دوچندان می‌کند.
راه یکی از سرمایه‌های ملی و جزو عمده‌ترین زیرساخت‌های هر شهر و کشور محسوب می‌شود و توجه به آن علاوه بر توسعه اقتصادی، سبب کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات نیز می‌شود.
شهرستان فردوس در مسیر جاده ترانزیتی مشهد به شهرهای جنوبی کشور قرار دارد و همه ساله بیش از 6 میلیون مسافر از شهرهای مرکزی و جنوبی ایران با استفاده از جاده‌های ارتباطی این شهرستان به مشهد مقدس و دیگر شهرهای کشور تردد می‌کنند.
به منظور افزایش ضریب ایمنی راه‌های مواصلاتی شهرستان فردوس، پروژه احداث باند دوم فردوس، دیهوک از سال 80 آغاز و تاکنون با گذشت نزدیک به 10 سال این پروژه هم‌چنان در دست اجرا است.
 
*جاده فردوس دیهوک جوابگوی ترافیک امروزی نیست
یکی از رانندگان شهرستان فردوس که سال‌های زیادی از عمر خود را صرف رانندگی با کامیون‌های سنگین کرده است در این رابطه گفت: جاده فردوس، دیهوک قبل از انقلاب احداث شده و جوابگوی ترافیک امروز نیست.
غلامحسین نجف‌زاده بدترین و پرترددترین جاده جنوب کشور را جاده فردوس، دیهوک دانست و افزود: مسئولان باید نسبت به احداث باند دوم این جاده سرعت عمل بیشتری به خرج دهند.
وی تصریح کرد: چرا باید پروژه به این مهمی که روزانه حوادث جاده‌ای زیادی را در این محور شاهد هستیم حرکتی لاک‌پشتی داشته باشد و فقط سالی دو کیلومتر از پیشرفت فیزیکی برخوردار شود.
 
*جاده فردوس دیهوک غیراستاندارد و حادثه‌خیز است
یکی دیگر از رانندگان شهرستان فردوس نیز به عمر 40 ساله جاده فردوس، دیهوک اشاره کرد و گفت: در زمان‌های گذشته روزانه تعداد بسیار محدودی خودروی سبک و سنگین از این محور عبور می‌کردند و در واقع این جاده به نسبت جمعیت آن زمان احداث شده است.
علی مرادی افزود: امروزه با افزایش جمعیت و توسعه اقتصادی کشور، روزانه تعداد زیادی خودرو در محورهای مواصلاتی کشور تردد می‌کنند و از این‌رو باید راه‌‌ها متناسب با حجم ترافیک مسیر احداث شود.
وی تصریح کرد: عرض جاده فردوس، دیهوک بسیار کم و غیراستاندارد است و این مسئله سبب حادثه‌خیز بودن مسیر شده است.
 
*طی 10 سال 25 کیلومتر از پروژه اجرا شده است
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان فردوس نیز گفت: عملیات اجرایی باند دوم جاده فردوس، دیهوک از سال 1380 آغاز شده و هم‌اکنون نیز در دست اجرا است.
علی‌اکبر پیشاوری طول اجرای این پروژه را 63 کیلومتر عنوان کرد و افزود: تاکنون 25 کیلومتر از این جاده با صرف اعتبار 7 میلیارد ریال اجرا شده است.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون 8 کیلومتر از این مسیر در سه‌راهی شهید زارع در حال انجام است و برای اجرای آن به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
پیشاوری با اشاره به ترافیک بالای مسیر و عمر نسبتا زیاد جاده، احداث باند دوم فردوس، دیهوک را گامی موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای دانست.
 
*علت طولانی شدن پروژه کمبود منابع مالی است
مدیرکل راه و ترابری خراسان‌جنوبی نیز علت طولانی شدن پروژه باند دوم فردوس، دیهوک را کمبود منابع مالی عنوان کرد و گفت: این پروژه با هفت پروژه دیگر که بعضا با خراسان‌رضوی مشترک است دارای یک ردیف اعتباری هستند.
ابراهیم نصری با اشاره به اینکه برای احداث هر کیلومتر راه به هزینه‌ای حدود 7 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: اعتبار ابلاغی ردیف مذکور بین هشت پروژه تقسیم شد و در واقع این اعتبار پاسخگوی نیاز واقعی نیست.
وی طول پروژه باند دوم فردوس، دیهوک را 63 کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: 25 کیلومتر از این پروژه طی دو سال گذشته تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هشت کیلومتر دیگر تا مرحله روسازی کار شده و سه کیلومتر نیز آماده برگزاری مناقصه است.
نصری اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه را 240 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: همه پروژه‌های آزادراهی و بزرگراه‌های سطح کشور دارای موقعیت ترانزیتی هستند و با توجه به ضرورت، اعتبارات در حد ممکن توزیع می‌شود.
مدیرکل راه و ترابری خراسان‌جنوبی افزود: در حال حاضر در سطح استان 6 قطعه باند دوم در حال اجرا است که دو قطعه آن در شهرستان فردوس قرار دارد که آخرین قطعه در این شهرستان تا پایان سال‌جاری به مناقصه گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول