اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل:

سامانه ندای امداد تلفات جاده‌ای را کاهش داده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: راه‌اندازی سامانه ندای امداد تلفات جاده‌ای را کاهش داده است.

سامانه ندای امداد تلفات جاده‌ای را کاهش داده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی در اردبیل با اشاره به راه‌اندازی سامانه ندای امداد از طریق شماره تلفن 147 اظهار داشت: راه‌اندازی این سامانه خطرات و آسیب‌های ناشی از تصادف فوتی و جرحی را به حداقل رسانده است.
وی افزود: اردبیل پنجمین استان کشور در راه‌اندازی این سامانه است که هموطنان می‌توانند با گرفتن این شماره از طریق تمام خطوط ارتباطی نیروهای امدادی هلال‌احمر را در جریان حوادث جاده‌ای قرار دهند تا این نیروها با حضور در صحنه تصادف و حادثه به افراد نیازمند امدادرسانی کنند.
غیبی تصریح کرد: نیروهای امدادی ما به صورت آماده باش و در قالب کشیک‌های 24 ساعته از طریق این سامانه پیام را دریافت و در محل حادثه و نیاز هموطنان حاضر شده و به آنها ارایه خدمات می‌کنند.
این مسئول خاطر نشان کرد: این سامانه مخصوص امدادرسانی به حادثه‌دیدگان جاده‌های بین‌شهری است و امدادرسانی در حوزه جاده‌های درون‌شهری مربوط به پلیس و مرکز فوریت‌های 110 است.
وی آموزش را شاه‌کلید کاهش اثرات و بلایای حوادث توصیف کرد و ادامه داد: ما در بخش آموزش در شاخه‌ها و لایه‌های مختلف فعالیتمان را پیگیری می‌کنیم به گونه‌ای که در شاخه دانش‌آموزی امسال 28 هزار دانش‌آموز را زیر پوشش آموزش‌های امداد و نجات بردیم.
غیبی از راه‌اندازی پایگاه‌های داوطلبی امداد و نجات روستایی با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد و اضافه کرد: ما در این حوزه از توان مربیان استفاده می‌کنیم و معتقدیم شعار هر خانواده یک امدادگر بایستی در کمترین زمان تحقق عینی پیدا کند.
به گزارش فارس، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: ما در کنار آموزش دانش‌آموزان در پایگاه‌های روستایی شاخه داوطلبان و کانون‌های فرهنگی، هنری نیز این آموزش‌ها را دنبال می‌کنیم به طوری که در هشت ماهه امسال 9 دوره آموزش عمومی 35 ساعته برای 21 هزار علاقمند در قالب 745 نفر ساعت دوره برگزار کردیم.
غیبی شرکت‌کنندگان در دوره‌های عمومی را 400 نفر و تخصصی را نیز 300 نفر اعلام کرد و افزود: ما با برگزاری مانورهای مختلف در کنار حفظ آمادگی خود سعی می‌کنیم هشدارهای لازم را نیز به افراد و خانواده‌ها داده باشیم تا در مواقع بروز حوادث و سوانح گرفتار نشوند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول