اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان زنجان:

عامل اصلی حادثه جاده قیدار عدم توانایی راننده بود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه عمل اصلی حادثه جاده قیدار بود.

عامل اصلی حادثه جاده قیدار عدم توانایی راننده بود
عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در حادثه دیروز محور ابهر به قیدار اتوبوس ولوو که از تهران عازم قیدار بود در کیلومتر 40 جاده ابهر به قیدار به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و برخورد با کوه واژگون شد.
وی با بیان اینکه پنج نفر از سرنشینان در صحنه فوت کردند، افزود: یک نفر نیز در بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جان به جان آفرین تسلیم کرد.
رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه حال دو نفر از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده است، بیان داشت: دیروز از سوی مقامات مختلف کشته‌شدگان این حادثه هشت نفر اعلام شده بود که با بررسی‌های انجام گرفته این آمار به شش نفر کاهش یافت.
وی با اشاره به بستری شدن 10 نفر در این حادثه رانندگی خاطرنشان کرد: برخی از مجروحان سرپایی مداوا شدند.
رشتیانی با بیان اینکه عدم توجه راننده به هشدارهای پلیس در ضرورت استفاده از کمربند ایمنی موجب چنین حادثه دلخراشی شده است، یادآور شد: با وجود اینکه پلیس هشدارهای لازم را به این اتوبوس داده و اعمال قانون نیز انجام شده بود، اما عدم توجه راننده و مسافران در زمینه نبستن کمربند منجر به بروز چنین حادثه‌ای شده است.
وی بر ضرورت توجه به هشدارهای پلیس تاکید کرد و گفت: همکاری با پلیس منجر به حفظ جان مسافران می‌شود.
رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه راننده اتوبوس و کمک‌راننده آن در این حادثه رانندگی مجروح شده‌اند، خاطرنشان کرد: توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی موجب کاهش حوادث در جاده‌ها می‌شود.
وی به حضور به موقع نیروهای امدادی در صحنه حادثه نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیکی محل حادثه با پایگاه امدادی هلال ‌احمر، شاهد حضور امدادگران در صحنه حادثه بودیم و همین موضوع کمک فراوانی به حادثه‌دیدگان شد.
رشتیانی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته آمار کشته‌های استان 13 درصد کاهش یافته است، افزود: در 9 ماهه گذشته 34 نفر کاهش فوتی‌ها در استان گزارش شده است.
وی با اشاره به استقبال مردم از اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی بیان داشت: قوانین جدید راهنمایی و رانندگی از اول دی ماه سال جاری اجرایی می‌شود که خوشبختانه تاکنون اثرات مطلوبی داشته است.
رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه برای فرهنگ سازی در زمینه توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است، بیان داشت: فرهنگ سازی موجب اجرای مطلوب قوانین در جامعه می‌شود.
گفتنی است، پیش از این از سوی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ابهر تعداد فوتی‌های این حادثه هشت نفر اعلام شده بود.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول