اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از ساخت یک سالن فوتسال در مازندران

مرکز ورزشی فوتسال، سالن کشتی از آب درآمد

خبرگزاری فارس: سالن فوتسال در مازندران پس از پایان ساخت، سالن کشتی بدون جایگاه تماشاگر از آب درآمد.

مرکز ورزشی فوتسال، سالن کشتی از آب درآمد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، از سال 1375یعنی 15 سال پیش کلنگ احداث سالن فوتسال برای نخستین بار با حضور مسئولان وقت در زمین اهدایی مرحوم حسین امیری در اسلام آباد میاندرود به زمین زده شد.
تا سال‌‌های اخیر هیچ اقدامی برای شروع ساخت و ساز این سالن صورت نگرفت تا واقف در زمان حیات خود شاهد ورزش جوانان در این سالن نباشد.
در سال 1385 این مساله تا حدی تحقق یافت و عملیات ساخت این سالن ورزشی به مساحت 960متر مربع شروع شد، اما چگونگی ساخت این پروژه از همان ابتدا با نقایصی همراه بود که یکی از این مشکلات، نداشتن جایگاه تماشاگران بود.
عضو شورای اسلامی روستای اسلام آباد میاندرود در این باره می‌گوید: در سال 1385مسئولان به ما اعلام کردند که عرض زمین اهدا شده کم است و در صورتی که پنج متر به آن اضافه نشود این طرح یا اجرا نمی‌شود و یا بدون جایگاه تماشاگران احداث می‌شود.
ابراهیم شیخی ادامه داد: شورای اسلامی با خانواده واقف این زمین تماس گرفت و آنان نیز 200 متر به مساحت این زمین اضافه کردند.
عضو شورای شهرستان میاندرود گفت: مدارک لازم در این مورد پس از ثبت در دفتر اسناد رسمی به دو نماینده سازمان توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور در محل اداره کل تربیت بدنی استان تحویل شد که مدارک آن مستند موجود است.
وی تصریح کرد: پس از آن برای پیگیری این مسئله به اداره کل تربیت بدنی استان مازندران مراجعه کردیم، اما مسئولان در پاسخ گفتند: "چون این سالن یک طرح ملی است، تمام مراحل ساخت از اختیار مسئولان استانی خارج است."
شیخی اضافه کرد: بعد از 15سال انتظار جوانان و ورزشکاران امروز در کمال ناباوری شاهد ساخت این سالن به صورت ناقص هستیم. 
  
* ارتفاع 4 تا 8 متری برای سالن فوتسال
در حالی که کمترین ارتفاع برای سالن ورزشی توپی 12.5 است این سالن با ارتفاع هشت متر در وسط و چهار متر در کناره‌ها ساخته شد که وقتی علت این مغایرت‌ها را از پیمانکار این طرح پرسیدیم.
محمد زارعی در پاسخ به خبرنگار فارس و برای شانه خالی کردن از مسئولیت گفت: ما موظفیم براساس نقشه‌ای که به ما ارائه می‌شود سالن را بسازیم.
یکی از ورزشکاران شهرستان میاندرود نیز در این مورد به خبرنگار فارس گفت: ورزشکاران در ورزش‌های توپی باید با خیال راحت بتوانند در زمان حمله تیم حریف توپ را دفع کنند و برای این منظور نیاز به سقف بلند است.
محمدرضا امیری ادامه داد: این سالن برای ورزش‌های توپی از جمله فوتسال، بسکتبال، هندبال و والیبال ساخته شده که کوتاهی سقف کاربری آن را تغییر داده است.
این ورزشکار با ابراز تعجب از این اشتباه فاحش سازندگان طرح خواستار روشنگری مسئولان در این مورد شد.
امیری گفت: در حالی که بیشترین جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند و بیشترین قهرمانان ملی و جهانی را همین روستا‌ها می‌سازند، بهترین راه علاقه‌مند کردن جوانان به ورزش و زندگی سالم حضور آنان در ورزشگاه است، اما دیده می‌شود که تنها سالن ورزشی این منطقه بدون جایگاه تماشاگر ساخته شد. 
 
* سالن با 95درصد پیشرفت فیزیکی 17 ماه در انتظار افتتاح
به گزارش فارس، با وجود پیشرفت فیزیکی 95درصدی این پروژه، در ماه‌های اخیر هیچ اقدام موثری برای افتتاح آن انجام نشده است.
دهیار روستای اسلام‌آباد، جدی نگرفتن این پروژه را علت افتتاح نشدن آن در سال گذشته دانست و تصریح کرد: در شرایطی که این سالن تنها امید ورزشکاران و جوانان چند روستا در این منطقه به شمار می‌رود این سالن در سال 1390 نیز هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
علی شهریاری ادامه داد: با گذشت 17 ماه از ساخت 95 درصدی، این پروژه ورزشی کماکان شاهد نبود مکان ورزشی در منطقه هستیم. 
 
* تمرین بوکس از ساختمان حمام قدیمی تا حسینیه
جالب‌ترین نکته این است که همه اینها در حالی است که در این منطقه، ورزشکاران برای تمرین بوکس باید در مکان‌هایی تمرین کنند که در خور یک ورزشکار نیست.
باشگاه بوکس اسلام آباد میاندرود یکی از این مکان‌هایی است که در سال‌های اخیر و در پی نداشتن جایگاه ثابت در ساختمان حمام قدیمی و حسینیه تمرین می‌کنند.
به گفته مربی این باشگاه، نداشتن سالن مناسب در سال‌های گذشته تعداد هنرجویان این باشگاه را از 120نفر به 20 نفر کاهش داده است.
امید نوری که سابقه 12 ساله بوکس در بخش میاندرود را در کارنامه خود دارد در این مورد ادامه داد: باشگاه بوکس اسلام‌آباد از سال 1378 در مکان اجاره‌ای کار خود را آغاز کرد و در شش سال در مکان‌هایی که از لحاظ فنی مشابهتی با باشگاه نداشت، تمرین می‌کردیم.
وی ثابت نبودن مکان باشگاه را یکی از دلایل کم رغبتی هنرجویان با وجود نیمه رایگان بودن عضویت دانست.
عضو کمیته فنی بوکس میاندرود در این مورد افزود: پس از به حداقل رسیدن تعداد هنرجویان از سال 84 تاکنون در ساختمانی متروک که حمام چند10 ساله منطقه بوده است تمرین می‌کردیم.
این مسئول اضافه کرد: شهریور ماه امسال به دلیل نامناسب بودن ساختمان حمام قدیمی برای تمرین ورزشی همچنین تغییر کاربری آن شاهد تخریب این ساختمان بودیم تا ورزشکاران بیش از این دچار بیماری‌های پوستی و قارچی ناشی از تمرین در حمام قدیمی نشوند.
نوری در این مورد اذعان داشت: باشگاه بوکس اسلام‌آباد پس از 12 سال باز هم با مشکل مکان تمرین مواجه شد تا اینکه با موافقت هیئت امنای مسجد باب‌الحوائج به منظور حمایت از ورزشکاران مقرر شد تا این باشگاه به ساختمان حسینیه منتقل شود.   
به گزارش فارس، مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تحویل این سالن ورزشی به ورزشکاران در دهه فجر امسال خبر داد.    
انتهای پیام/ن۱۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول