اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی مراء:

قوانین جدید طرح هادی به سود روستاییان است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی مراء گفت: قوانین جدید مصوب در برنامه پنجم توسعه پیرامون نحوه تهیه طرح‏های هادی به سود روستاییان است.

قوانین جدید طرح هادی به سود روستاییان است
علی ابراهیمی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر افق ده ساله طرح هادی روستای مراء به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: بافت مراء در جریان بازنگری پنج سال پیش از این طرح‏های هادی به رغم رشد جمعیت این روستا کوچک‏تر دیده شده است.
ابراهیمی اضافه کرد: این نگاه انقباضی در طرح هادی روستای مراء مشکلات بسیاری را برای اهالی به وجود آورده است.
عضو شورای اسلامی مراء تصریح کرد: اهالی روستای مراء به ویژه نسل جوان برای ساختن واحدی مسکونی مجبور به ترک دیار و مهاجرت به مناطق شهری هستند.
وی ادامه داد: گروهی دیگر از جوانان نیز که به خاک زمین پدری وفادار مانده‏اند، چاره‏ای جز گرایش به ساخت‌وسازهای غیرمجاز ندارند.
ابراهیمی با قدردانی از مسئولان برای تغییر در قوانین تهیه طرح هادی خاطر نشان کرد: تغییرات اخیر در قوانین که با تلاش نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی محقق شده، نویدبخش توسعه‏ای منطقی در نواحی روستایی است.
عضو شورای اسلامی مراء تصریح کرد: مشکلات مناطق روستایی برای نهادهایی مانند بخشداری بیش از سایر دستگاه‏های دولتی قابل درک است و از این‌رو، محدود شدن مؤیدان طرح‏های تهیه شده هادی روستایی به مسئولان شهرستانی اقدامی شایسته و خوب قلمداد می‏شود.
وی با تاکید بر لزوم حفظ اراضی زراعی گفت: متاسفانه برخی بر این تصور غلط و ناصحیح خود مصر هستند که قصد و نیت روستاییان از افزایش بافت حذف اراضی کشاورزی و تبدیل آن به واحدهای مسکونی است.
ابراهیمی تصریح کرد: اما باید گفت که هیچ‏کس به مانند یک روستایی دلسوز زمین‏های کشاورزی آبا و اجدادی خود نیست و هدف از توسعه بافت صرفا حفظ نسل جوان در این مناطق است.
عضو شورای اسلامی مراء تاکید کرد: مجموعه شوراهای اسلامی مناطق روستایی شهرستان دماوند همواره بر لزوم حفظ و صیانت از اراضی زراعی به عنوان منبع تامین مواد غذایی کشور تاکید داشته و دارند.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول