اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست بررسی مشکلات طرح هادی ‌سردشت مطرح شد

اجرای طرح هادی در 12 روستای سردشت

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر فنی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح هادی تا کنون در 12 روستای سردشت اجرا شده است.

اجرای طرح هادی در 12 روستای سردشت
به گزارش خبرگزاری فارس از سردشت، میرحیدر طالب‌زاده عصر امروز در نشست بررسی مشکلات این طرح در شهرستان سردشت اظهار داشت: طرح هادی در هفت روستای سردشت با در نظر گرفتن افق 10 ساله توسعه منطقه اجرا می‌شود.
وی افزود: طرح‌های هادی این روستاها با برخورداری از 529 خانوار و جمعیت 2 هزار و 806 نفری اجرا می‌شود.
این مسئول اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها را 560 میلیون ریال اعلام کرد.
وی اجرای طرح هادی روستایی را یکی از بسترها و زمینه‌سازی‌های عدالت دانست و گفت: طرح‌های هادی روستایی زمینه‌ساز توسعه عدالت‌محوری است که باید توجه ویژه به آن صورت گیرد.
این مسئول اضافه کرد: طرح‌های هادی از جمله اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با همکاری روستاییان و برای توسعه مناطق مختلف اجرا می‌شود.
این کارشناس اضافه کرد: اجرای طرح هادی روستایی علاوه بر ساماندهی و اصلاح بافت موجود و گسترش محدوده، نحوه استفاده از زمین را برای کاربری‌های مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی تعیین می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح هادی زمینه توسعه عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و هدایت توسعه فیزیکی و ایجاد تسهیل و بهبود مسکن روستاییان و خدمات روستایی فراهم می‌شود.
این کارشناس توسعه پایدار روستایی را وحدت میان ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم روستاها دانست و عنوان کرد: همه در توسعه پایدار روستایی نقش مهمی دارند.
طرح هادی روستایی از جمله پروژه‌هایی است که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شود و علاوه بر ساماندهی و اصلاح بافت موجود میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکو‌نتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول