اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن گلستان:

50 درصد اجرای طرح هادی به مشارکت مردم بستگی دارد

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان گفت: 50 درصد اجرای طرح هادی به مشارکت مردم بستگی دارد.

50 درصد اجرای طرح هادی به مشارکت مردم بستگی دارد
محمد‎رضا ولی‎اللهی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: طرح هادی روستایی بر مشارکت مردمی بستگی دارد و در صورت تامین اعتبار این طرح اگر مردم از آن استقبال نکنند عملاً اجرای طرح هادی امکان‎پذیر نخواهد بود .
وی با اشاره به تشکیل دهیاری در سطح روستاها ابراز داشت: شکل‎گیری دهیاری‎ها فرصت خوبی است تا با استفاده از فضای موجود و پروانه‎هایی که برای ساخت و ساز گرفته می‎شود در راستای تحقق طرح هادی استفاده شود.
ولی‎اللهی ابراز داشت: همچنین دهیاری‎ها می‎توانند با ارائه تغییر کاربری‎ها و رشد تسهیلات رفاهی برای روستائیان آنان را راغب به همکاری برای اجرای این طرح کنند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان گلستان تصریح کرد: بنیاد مسکن نیز تلاش خود را می‎‎کند تا در قبال مشارکت مردمی در طرح هادی آنها را با استفاده از تسهیلات مثل وام مسکن و موارد از این جنس، کمک کند تا در تعریض خیابان‎ها مردم مشارکت و رغبت بیشتری داشته باشند.
وی طرح هادی را برنامه آتی توسعه روستا دانست و خاطر نشان کرد: طرح هادی روستایی توسط مجامع علمی و مسکن و شهرسازی و بر اساس یک کار کارشناسی تهیه شده و سرانه عبور و مرور افراد و عرض معابر و تسهیلات رفاهی و مسکونی در آن در نظر گرفته شده است.
ولی‎اللهی در ادامه با بیان اینکه صدور سند مالکیت روستایی یکی از اقدامات مناسب اجرایی در روستاهای گلستان است، بیان داشت: این طرح از سال 1383 در برخی از روستاهای گلستان شروع شده که با استقبال خوب مردم مواجه بود و توانسته‎ایم تاکنون 75 هزار جلد سند مالکیت در سطح روستاهای گلستان صادر کنیم.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان گلستان اذعان داشت: اما در سال‎های اخیر به دلیل اینکه در زمین‎های این استان بحث موقوفه و بنیاد علوی وجود دارد صدور سند مالکیت با مشکل مواجه شده و با اقدامات انجام شده بحث موقوفه کمی مرتفع شده، اما مسئله بنیاد علوی که تعداد روستاهای که در سطح استان مشمول آن می‎شود بسیار بالاست حل نشده و برای همین امکان اجرای این طرح و صدور سند مالکیت میسر نیست.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول