اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن گچساران خبر داد

اجرای طرح هادی در 50 درصد روستاهای گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: طرح هادی روستایی در بیش از 50 درصد روستاهای گچساران اجرایی شده است.

اجرای طرح هادی در 50 درصد روستاهای گچساران
غلامرضا امیدوار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: بهبود وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ از مزایای اجرای طرح هادی در روستاها است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران اجرای طرح هادی را زمینه‌ساز محیط زیست مناسب برای زندگی بهتر و جذب سرمایه‌گذار در روستاها عنوان کرد و ایجاد محیطی مناسب برای زندگی، ارتقای سطح کیفی زندگی روستائیان و افزایش بازده کار را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.
امیدوار ترویج و آموزش روستائیان، مدیریت مناسب، تأمین منابع مالی و مشارکت مردم را از جمله عوامل مؤثر در اجرای هر چه بهتر طرح هادی روستایی دانست.
وی بیان داشت: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، عدالت‌محوری در تأمین امکانات در روستاها از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی و هدایت بافت فیزیکی روستاها از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح در روستاها است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران با اشاره به ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی افزود: تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی‌ در صورت اجرای طرح هادی روستایی امکان‌پذیر است.
امیدوار خاطرنشان کرد: گستردگی اقدامات صورت گرفته در تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی و قرار گرفتن آن به عنوان بخشی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آثار مهم اجرای این طرح در روستاها، بررسی و ارزشیابی همه جانبه طرح هادی روستایی را ضروری ساخته و حمایت جدی مردم و دیگر مسئولان در این زمینه لازم و ضروری است.
وی ایجاد زمینه توسعه و عمران در روستاها، تأمین عادلانه امکانات، بهبود مسکن روستائیان، ایجاد شبکه ارتباطی منظم، ساماندهی نظام توزیع خدمات در روستاها و بهبود وضعیت اقتصادی روستا را از اهداف اجرای طرح هادی روستایی دانست.

*افزایش روند توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای گچساران
این مسئول در گچساران بیان داشت: طی سال‌های گذشته تاکنون روند توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای این شهرستان با فعالیت دهیاری‌ها به خوبی پیش می‌رود.
امیدوار یادآور شد: هر چند طرح هادی روستایی همانند طرح جامع شهری در یک چارچوب مطالعاتی تهیه می‌شود، اما اگر همین چارچوب مطالعاتی به درستی اجرا شود می‌تواند در توسعه هرچه بیشتر روستاها در مدت زمان کمتر مؤثر واقع شود.

* حفاری‌های ادارات خدمات‌رسان عامل اصلی رکود طرح‌های هادی است
رئیس بنیاد مسکن گچساران بیان داشت: همه روستاهای گچساران دارای نقشه طرح هادی هستند که در بیش از 50 درصد این روستاها طرح هادی اجرا شده است.
امیدوار ادامه داد: تأخیر در اتمام پروژه‌های ادارات خدمات‌رسان و حفاری‌های این ادارات سبب تأخیر و رکود در اجرای طرح هادی روستایی است.
وی از مسئولان ادارات خدمات‌رسان خواست تا در کمترین زمان پروژه‌های خود را به اتمام برسانند و پس از اتمام نسبت به پر کردن حفاری‌های خود اقدام کنند.
امیدوار تصریح کرد: روستاهای‌ دهستان امامزاده جعفر(ع)، آبگرمو، پشه‌کان، هفت چشمه، آبکل، خیرآباد سفلی، دیل، کلاغ نشین، مظفر آبد، مردان معصوم، انجیر سیاه و بی‌بی‌ حکیمه از جمله روستاهایی است که طرح هادی در آن‌ها در حال اجرا است.
این مسئول عنوان کرد: طرح هادی در روستاهای سراب‌ننیز، چهار بیشه علیا، چهار بیشه سفلی، ناصرآباد، اسلام‌آباد لیشتر و آبشیرین به علت حفاری ادارات خدمات‌رسان با رکود مواجه شده است.

* اختصاص 20 میلیارد و 980 میلیون ریال برای اجرای طرح هادی روستاهای گچساران
رئیس بنیاد مسکن گچساران با اشاره به لزوم تسریع در اجرای طرح هادی گفت: همکاری مردم در بازگشایی معابر روستایی و همکاری ادارات آب و فاضلاب، گاز و برق در برداشتن موانع موجود در روند اجرای طرح هادی مؤثر است.
امیدوار اذعان داشت: از مجموع 20 میلیارد و 980 میلیون ریال در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در گچساران، 25 درصد این اعتبارات اختصاص یافته است.
وی محل تأمین اعتبار اجرای  طرح هادی روستایی در گچساران را از محل اعتبارات سرمایه‌ای و اعتبارات نفت عنوان کرد.
انتهای پیام/ن۱۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول