اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

رشد 250 درصدی طرح هادی روستایی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: اجرای طرح هادی روستایی گیلان در دولت نهم و دهم 250 درصد رشد داشته است.

رشد 250 درصدی طرح هادی روستایی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش ذوالفقاری عصر پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه‌های بنیاد مسکن استان اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ 21 فروردین سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و نیز ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.
به گفته وی، در سال‌های اخیر و با توجه ویژه دولت‌های نهم و دهم به مناطق محروم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توانسته است اقدام‌های بسیار قابل توجهی در محرومیت‌زدایی روستاهای استان انجام دهد.
این مسئول، با بیان اینکه همگام با توسعه پرشتاب و همه‌جانبه گیلان، روستاهای این استان نیز در مسیر توسعه و آبادانی قرار گرفته‌اند، اذعان داشت: قبل از دولت نهم تعداد 120 روستای استان از اجرای طرح هادی بهره‌مند شده بودند که با رشد بالغ بر 250 درصدی اجرای طرح هادی از آغاز دولت نهم تاکنون در 350 روستای استان، به میزان بیش از 560 کیلومتر از راه‌های روستایی زیرسازی و آسفالت شده است.
وی، اعتبار هزینه شده برای این میزان آسفالت راه روستایی را بالغ بر 252 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر متوقف شدن روند مهاجرت از روستاهای استان و ایجاد محیطی امن و سالم در راه‌های روستایی، ارزش اماکن روستایی به صورت قابل توجهی افزایش یافته و فاصله ارزش بین اماکن شهری و روستایی به حداقل رسیده است.
ذوالفقاری با برشمردن عملیات اجرایی طرح‌های هادی روستایی، خاطر نشان کرد: این طرح‌ها شامل احداث و اصلاح شبکه معابر، میادین، پیاده‌روها، فضای سبز، پوشش اظهار و کانال‌های آب داخل روستا، دیواره‌سازی، احداث و تکمیل سیل‌بند و آماده‌سازی پیش‌بینی شده برای گسترش آینده روستا، احداث پل‌های مورد نیاز داخل روستا و احداث و تکمیل شبکه دفع فاضلاب است.
به گفته وی، با بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود 35 هزار خانوار در گیلان بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول