اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

برخی فیلم‌ها غیرت مردان را نشانه رفته‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: صفت غیرت در مردان و عفت و حیا در زنان مورد تاکید اسلام است، اما متاسفانه برخی فیلم‌های تلویزیونی با بی‌ارزش نشان دادن صفت غیرت، در صدد از بین بردن این ارزش‌ هستند.

برخی فیلم‌ها غیرت مردان را نشانه رفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام حسین بستان در نشست تخصصی کارکردهای خانواده در تربیت اخلاقی و مقایسه آن با تاثیرات تربیتی نهادهای جایگزین با تاکید بر خانواده ایرانی که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: خانواده‌های اخلاقی مبتنی بر دین دارای ویژگی‌های اساسی برای تربیت فرزندان هستند.

وی افزود: اکی از ویژگی اساسی خانواده‌ها که باید بر آن تاکید بیشتری داشته باشیم، می‌توان به محورهای مهم تربیت اخلاقی از همان سنین خردسالی اشاره کرد که اگر رفتار صحیح از والدین بروز نکند، منجر به تبعات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

مدیر گروه علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مجاورت و همنشینی، پشتیبانی افراد خانواده از فرزندان، وابستگی افراد نسبت به همدیگر، برخورداری از اعتماد به نفس والدین، آموزش خانواده، برخورداری از انرژی قوی والدین و مشارکت همسالان از مهم‌ترین ویژگی‌های تربیت اخلاقی خانواده‌ها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام بستان با اشاره به الگوی‌های خانوادگی در تربیت اخلاقی یادآور شد: الگوهای تک همسری، الگوهای خانواده‌های چند شغلی، تک والدینی، هسته‌ای و پدر سالار و یا مادر سالار از شایع‌ترین الگوهای خانوادها است که خانواده‌های ایرانی به سمت این الگو‌ها کشیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه اشتغال همزمان والدین بیشترین آسیب را به تربیت اخلاقی وارد می‌کند، افزود: الگوی خانواده دو شغلی آسیب‌هایی را به ارکان نظام تربیتی جامعه وارد کرده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی اضافه کرد: پدرسالاری محض نیز باعث خشونت‌طلب شدن فرزندان پسر و خشونت‌پذیر شدن فرزندان دختر در اجتماع می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به نقش مدیریتی در جامعه تاکید کرد: اشتغال تمام وقت والدین از دلایل ضعف و سستی خانواده‌های امروزی است در این بین ضعف مدیریتی جامعه از یک‌سو و تهاجم فرهنگی از سوی دیگر موجب تشدید شدن ناهنجاری‌ها و سستی خانواده‌ها در تربیت فرزندان شده است.

حجت‌الاسلام بستان با اشاره به نقش الگوسازی فیلم‌های تلویزیونی برای خانوادها و فرزندان یادآور شد: یکی از مباحثی که اسلام به آن تاکید کرده است داشتن صفت غیرت در مردان و عفت و حیا در زنان است، اما متاسفانه برخی فیلم‌های تلویزیونی با بی ارزش نشان دادن صفت غیرت، در صدد از بین بردن آن در خانواده‌ها و جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید همه نهاد بر محوریت یکسان در تربیت اخلاقی فرزندان حرکت کنند، یادآور شد: نهاد‌های مهمی چون آموزش و پرورش، خانواده‌ها و رسانه‌ها باید در صدد القای اخلاق اسلامی در تربیت اخلاقی فرزندان باشند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول