اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان‌:

طرح "شبکه تبلیغ مدارس" به دلیل عدم تخصیص اعتبار اجرا نشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: طرح "شبکه تبلیغ مدارس" به دلیل عدم تخصیص اعتبار تاکنون اجرایی نشده است.

طرح "شبکه تبلیغ مدارس" به دلیل عدم تخصیص اعتبار اجرا نشد
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با چرایی عدم اجرای طرح "شبکه تبلیغ مدارس"، اظهار داشت: یکی از طرح‌های سازمان تبلیغات اسلامی که برای آن اعتبار مشخص نیز دیده شده است، "شبکه تبلیغ مدارس" است که در حوزه معاونت سیاسی و معاونت برنامه‌ریزی استاندار همدان نیز مصوب شده است.
وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی نیز در مرکز با معاون وزیر کشور تفاهم‌نامه‌ای در راستای برگزاری طرح "شبکه تبلیغ مدارس" امضا کرده است، تصریح کرد: علت اجرایی نشدن این طرح، این است که تاکنون کمتر از 30 درصد اعتبارات ابلاغ شده و حدود 70 درصد از اعتبارات ما هنوز تخصیص نیافته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه مجموع تخصیص اعتبارات اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکنون، 38.5 درصد بوده که 18 درصد آن مربوط به همایش پیرغلامان بوده، تصریح کرد: طرح شبکه تبلیغ مدارس استان را نیز در برنامه قرار داده‌ایم که اگر توفیق داشته باشیم و تخصیص جدید برای ما بیاید در دستور کار است اما عقب ماندگی‌اش به دلیل بحث تخصیص اعتبار است.
وی در ادامه سخنان خود در ارتباط با سخن مسئول گروه فرهنگی تبلیغی سراج همدان مبنی بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان از طرح "سفیران کرامت" حمایت نکرده است، ابراز کرد: طرح "سفیران کرامت" در ابتدا مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی بود اما با گروه فرهنگی تبلیغی سراج تفاهمنامه‌ای امضا کردیم که این طرح با همکاری ما انجام شود اما علت اجر نشدن مجدد آن این است که برای همه این موارد بیان شده، منتظر پول هستیم و البته این موارد جزو برنامه‌های ماست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اگر چه گروه فرهنگی تبلیغی سراج می‌خواست طرح "سفیران کرامت" را اجرایی کند اما پیشنهاد ما این است که از آن حمایت می‌کنیم.
وی افزود: در بخش نخست تخصیص اعتبارها، درصد کمی به ما تعلق گرفت و در حال حاضر نیز منتظر تخصیص اعتبار هستیم اما اینکه در راستای برگزاری طرحی زیر بار نرفته باشیم، صحیح نیست.
آزادیخواه در رابطه با روند احداث خانه‌های قرآنی در همدان نیز با بیان اینکه متأسفانه اعتبار این طرح نیز جزو همان 70 درصد اعتبار ابلاغ نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر تنها 30 درصد اعتبار، تخصیص یافته اما با توجه به همه این موارد، توانستیم 80 مورد از خانه‌های قرآنی را راه‌اندازی کنیم که همه این تعداد فعال هستند.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد آموزشی خانه‌های قرآنی و توزیع جزوه‌های آموزشی قرآن در سطوح مختلف، ابراز کرد: در حال حاضر یک دوره شش ماهه از روند کاری خانه‌های قرآنی و احداث آنها انجام شده است اما بقیه آن امکان ندارد مگر اینکه اعتبارات سریع‌تر تخصیص پیدا کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان یادآور شد: در راستای اجرای برنامه‌های اعلام شده نظیر نهضت قرآن آموزی، هیئت محوری و مسجدمحوری امیدوار هستیم که اعتبارات عنوان شده تخصیص پیدا کند تا بتوانیم تعهدات را به اتمام برسانیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول