اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی خبر داد

آمار اشتغال در آذربایجان غربی به 76 هزار نفر رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از رسیدن آمار تعهدات اشتغال استان به 76 هزار نفر خبر داد.

آمار اشتغال در آذربایجان غربی به 76 هزار نفر رسید
به گزارش خبرنگار فارس از ارومیه علی سلیمانی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی که شامگاه گذشته برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون مشخصات 58 هزار و 144 نفر در سامانه رصد استان به ثبت رسیده است.
وی گفت: 18 هزار نفر نیز از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل مسکن و شهرسازی استان در پروژه‌های مختلف ساختمانی کار می‌کنند.
سلیمانی با ارائه تعریفی از تعهدات ایجاد اشتغال و زمینه‌سازی برای فرصت‌های شغلی افزود: لازم است در رسانه‌ها و مطبوعات با تفاوت قائل شدن بین این دو آمار دقیقی از وضعیت اشتغال استان به مردم ارائه شود.
وی همچنین از ثبت‌نام 34 هزار نفر در سامانه ثبت مشاغل خانگی را خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 16 هزار نفر از این تعداد به بانک‌ها معرفی شده‌اند تا در مجموع 63 میلیارد تومان تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.
او قانون مشاغل خانگی را مصوبه مجلس برای سر و سامان دادن به بازار کار اعلام کرد و ادامه داد: آئین‌نامه اجرایی قانون مشاغل خانگی برآمده از مصوبات مجلس است و امیدواریم با اجرای این قانون امکان بهره‌مندی تمام اقشار جامعه از 18 بیمه موجود در کشور فراهم آید.
به گفته وی در بخش مشاغل خانگی با 3 تا 5 میلیون تومان می‌توان یک شغل ایجاد کرد اما در حوزه صنعت به ازاء هر 300 میلیون تومان سرمایه‌گذاری یک شغل پایدار ایجاد می‌شود.
وی سرمایه‌گذاری مورد نیاز در صنایع کوچک و متوسط را رقمی بین 100 تا 150 میلیون تومان برای ایجاد یک شغل اعلام کرد.
سلیمانی مسئولیت ایجاد اشتغال و راست‌آزمایی شغل‌های اعلام شده را بر عهده دستگاه‌های متولی دانست و گفت: بانک‌‌های استان تاکنون مبلغ 90 میلیارد تومان نیز بابت بنگاه‌های اقتصادی زودبازده تسهیلات پرداخت کرده‌اند.
در این جلسه نادر قاضی‌پور یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تعریف دولت و مجلس از قانون را متفاوت دانست و گفت: طبق قانون مصوب مجلس کسی شاغل محسوب می‌شود که کار مستمر و باثباتی در طول سال داشته باشد و بتواند از ناحیه آن ارتزاق کند در حالی که دولت کار کردن یک ساعته فرد در طول هفته اشتغال محسوب می‌کند که یا چنین کاری وجود ندارد و یا شغل‌های دلالی را شامل می‌شود که شغل کاذب به شمار می‌آیند و مخل فضای کسب و کار کشور هستند.
وی اضافه کرد: هم اکنون آمارهای اشتغال اعلامی با واقعیت‌ها همخوانی ندارد چرا که بیکاری‌های فراوان فصلی یا کارخانجات تعطیل شده اعلام نشده و از آمار تعهدات حذف نمی‌شوند.
قاضی‌پور توسعه زیرساخت‌ها را موجب ایجاد اشتغال پایدار اعلام کرد و خواستار توجه مدیران استان به احداث پروژه‌‌های بزرگ شد تا در سایه آن شهروندان بتوانند با شغلی ثابت امکان بهره‌مندی از مزایای بیمه را بیابند. 
 انتهای پیام/ی20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول