اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان غربی خبر داد

ایجاد اشتغال برای 2500 نفر در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: در قالب طرح حمایت از مشاغل خانگی برای 2 هزار و 500 نفر از طریق مراکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان‌ها شغل ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال برای 2500 نفر در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس محسن مددی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان اظهار داشت: تعهد اشتغال در موضوع مشاغل خانگی مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان آذربایجان غربی 500 نفر است.
وی شعار هر ایرانی، یک مهارت را در راستای ارتقای سطح مهارتی افراد جامعه دانست و افزود: وجود رشته‌ها و استانداردهای متنوع آموزشی در کنار طرح‌هایی مانند مشاغل خانگی و طرح استاد شاگردی، از جمله ظرفیت‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای است که امیدواریم با حمایت‌های مسئولان، علاوه بر معرفی هرچه بیشتر آموزش فنی‌وحرفه‌ای به مردم در راستای نیل به اهدافمان موفق‌تر باشیم.
فرماندار سلماس هم در این مراسم گفت: رشته‌های جدید در مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان سلماس دایر می‌شود.
مرتضی نظری اظهار داشت: تا اوایل سال جاری رشته‌های جدید در مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای سلماس با توجه به نیازمندی شهرستان به منظور یادگیری کارآموزان تجهیز می‌شود.
وی افزود: کارآموزان در مراکز فنی‌وحرفه‌ا‌ی می‌توانند به نیروی انسانی ماهر یا نیمه‌ماهر تبدیل شده و زمینه خوداشتغالی برای آنها در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی فراهم شود.
این مسئول اضافه کرد: با عنایت به اهداف والای آموزش فنی‌وحرفه‌ای در بخش مهارت‌آموزی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و افراد جویای کار، آموزش فنی‌وحرفه‌ا‌ی، بخش مهمی از آموزش در سطح شهرستان به شمار می‌آید.
نظری اظهار داشت: هر نوع سرمایه‌گذاری کلان در بخش‌های مختلف اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی و توسعه منابع این نیرو است.
وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صحیح، فراهم آوردن امکانات مناسب و اطلاع‌رسانی بیشتر می‌توان زمینه جذب و استقبال بیشتر جوانان را از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فراهم آورد.
نظری گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان در زمینه تولید محصولات کشاورزی ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در زمینه کشاورزی در سلماس نقش بسزایی در اشتغالزایی و توسعه پایدار شهرستان خواهد داشت.
در پایان این جلسه سیدحسن هاشمی‌ثروتمند به عنوان رئیس جدید معرفی و از خدمات علی‌اکبر فتحعلی‌لو رئیس قبلی مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای سلماس تقدیر شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول