اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

تشکیل کمیته علوم و معارف دفاع مقدس در زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: کمیته علوم و معارف دفاع مقدس در استان تشکیل و روند برنامه‌ریزی در این زمینه را پیگیری می‌کند.

تشکیل کمیته علوم و معارف دفاع مقدس در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی روسا، معاونان آموزشی، مدیران گروه و اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس اظهار داشت: سردار سوداگر از افتخارات دوران دفاع مقدس و از فرماندهان و سرداران شهیر دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از تجارب این اندیشمند گرامی در عرصه دفاع مقدس استفاده می‌شود، افزود: دوران دفاع مقدس از دوران‌های ارزشمند و پر افتخار انقلاب اسلامی است که هویت و ماهیت نظام جمهوری اسلامی را به همه جهان معرفی کرد.
استاندار زنجان یادآور شد: دوران دفاع مقدس از دوران‌های پر تجربه انقلاب اسلامی است، که در میدان عمل به منصه ظهور گذاشته شد تا همه دنیا از ماهیت و هویت نظام آگاه شوند.
وی با اشاره به اینکه همه ارزش‌های مهم نظام از جمله جهاد، شهادت، ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی در دوران دفاع مقدس متجلی شد، یادآور شد: هشت سال دوران دفاع مقدس بخش قابل توجهی از ابعاد معنوی انقلاب اسلامی را به منصه ظهور گذاشته و اکنون آثار معنوی آن در جهان نمود یافته است.
رئوفی‌نژاد بیان داشت: در طول تاریخ بشریت 24 هزار جنگ در دنیا به وقوع پیوسته است که 20 میلیون تلفات را به کشورهای جهان تحمیل کرده است.
وی با بیان اینکه ویژگی مهم دوران دفاع مقدس امواج معنوی حاکم بر این فضا است، افزود: توجه به این فضا موجب ماندگاری این تاریخ شده است.
استاندار زنجان تصریح کرد: ایثارگران، شهیدان و جانبازان تابلوهای ماندگار دوران دفاع مقدس هستند که باید آثار آنان در تاریخ دفاع مقدس ثبت شود.
وی با اشاره به تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: این بنیاد بعد از دوران دفاع مقدس در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شد.
رئوفی‌نژاد تصریح کرد: از برنامه‌های تاثیرگذار این بنیاد اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است که در این زمینه برنامه‌های مطلوبی در کشور انجام شده است.
وی با بیان اینکه باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان در راستای اعزام کاروان‌های راهیان نور بیشتر استفاده شود، افزود: اگر امکانات و برنامه‌ریزی‌های استان اجازه دهد از این فضا بیشتر استفاده می‌شود.
استاندار زنجان از اعزام 32 هزار نفر در سال جاری به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته پنج هکتار از اراضی گاوازنگ زنجان به پارک موزه دفاع مقدس اختصاص یافت، افزود: در سال جاری این موزه کلنگ‌زنی شده و در سال جاری نیز 400 میلیون تومان به این امر اختصاص یافته است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه‌های مطلوبی در حوزه دفاع مقدس در استان انجام شده است، بیان داشت: توجه کارشناسی‌تر به موضوع دفاع مقدس از برنامه‌های استان است که در سال جاری نیز پیگیری می‌شود.
وی تدریس دو واحد درس دفاع مقدس در استان زنجان را از برنامه‌های تاثیر گذار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر فاز نخست این برنامه در دانشگاه‌های استان اجرایی می‌شود.
استاندار زنجان بر لزوم توسعه تدریس دو واحدی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: این واحد باید در همه دانشگاه‌های استان تدریس شود.
وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه کمی و کیفی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد و افزود: کمیته علوم و معارف دفاع مقدس در استان تشکیل و روند برنامه‌ریزی در این زمینه را پیگیری می‌کند.
رئوفی‌نژاد از راه اندازی پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس به صورت رسمی در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: این پژوهشکده در راستای اجرای برنامه‌های مطلوب در این حوزه  تشکیل می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول