اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خواستار شد

تشکیل ستاد بهبود وضعیت زیست محیطی غرب بندرعباس

خبرگزاری فارس:‌ استاندار هرمزگان خواستار تشکیل ستادی متشکل از مسئولان واحدهای صنعتی مستقر در غرب بندرعباس، با هدف کاهش آلودگی‌های زیست محیطی این ناحیه شد.

تشکیل ستاد بهبود وضعیت زیست محیطی غرب بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در ‌آئین تجلیل از فعالان عرصه محیط زیست و واحدهای صنعتی پیشرو در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی که به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد، اظهار داشت: اگر بتوانیم ماهیت هوای پاک و محیط زیست را خوب تبیین، تعریف و اجرایی کنیم دیگر شاهد تولد مناطقی آلوده (از لحاظ هوا) همانند منطقه غرب بندرعباس نخواهیم بود.
به گفته وی نمی‌توان به مقصد توسعه پایدار رسید در حالی که نگاه‌ها به محیط زیست ناقص باشد.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه، راه رسیدن به توسعه متوازن و پایدار تغییر نگاه‌ها به توسعه است، ادامه داد: باید امور به سمتی پیش رود که صنعت مسائل زیست محیطی را ببیند و محیط زیست نیز صنعت را ببیند.
عزیزی افزود: ‌مطمئنا توسعه‌ای رشد یافته و پایدار خواهد ماند که در ان دور کردن نگاه‌های بخشی و احساس مسئولیت به عنوان اولویتی محوری دیده شده باشد.
وی بیان داشت: باید به محیط زیست با نگاه ارزش‌های دینی نگریست تا بدین طریق احساس مسئولیت را بیشتر در افراد ایجاد کرد.
عزیزی ادامه داد: البته باید توجه داشت که حفظ محیط زیست مبحثی حداقلی است و باید نگاه‌ها را به سمت توسعه محیط زیست سمت و سو داد.
وی افزود: باید توجه داشت که محیط زیست در رسیدن به توسعه پایدار نقشی بی‌بدیل دارد و نباید به محیط زیست هزینه‌ای نگاه کرد.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید تمام واحدهای صنعتی مستقر در غرب بندرعباس برای حل معضلات محیط زیستی این منطقه اقدامات لازم را انجام دهند.
وی گفت: همچنین باید ستادی متشکل از مسئولان واحدهای صنعتی غرب بندرعباس با هدف اصلاح وضع موجود زیست محیطی تشکیل و فعالیت کنند.
در غرب بندرعباس و در منطقه‌ای محدود بخش‌ها و واحدهای صنعتی متعددی در سال‌های گذشته ایجاد و کماکان نیز ایجاد این گونه واحدها در این ناحیه از بندرعباس ادامه دارد.
در حال حاضر در حوزه انرژی می‌توان به واحدهایی مانند پالایشگاه بندرعباس (تاسیس سال 76) و پالایشگاه‌های در دست احداث ستاره خلیج فارس و نفت فوق سنگین هرمز در این ناحیه اشاره کرد.
منطقه ویژه صنایع معدنی فلزی خلیج فارس که طی سال‌های گذشته ظرفیت تولید بیش از 3 میلیون تن فولاد در آن به وجود و در آن کارخانجاتی همانند آلومینیوم هرمزگان، هرمز‌آل، آلومینیوم المهدی، فولاد جنوب، فولاد کاوه، فولاد هرمزگان و چندین واحد فعال در تولید فلزات در آن راه‌اندازی شده است، نیز یکی دیگر از مناطق صنعتی عظیمی است که به گفته کارشناسان نقش عمده‌ای را در ایجاد آلودگی‌های محیط زیستی دارد.
بنادر بزرگ رجایی و باهنر که بیش از 60 درصد صادرات و واردات کشور از این دو بندر انجام می‌شود نیز دارای صنایع جانبی متعددی بوده و در غرب شهر بندرعباس واقع هستند.
علاوه بر صنایع یاد شده نیروگاه بخار بندرعباس که سوخت آن مازوت و دارای ظرفیت تولید حدود یک‌هزار مگاوات برق است نیز در مجاور این صنایع قرار دارد.
وجود این واحدهای صنعتی در کنار یکدیگر سبب شده است که نگرانی‌های زیست محیطی از ناحیه غربی شهر بندرعباس روز به روز بیشتر شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول