اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود

آغاز اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین از آغاز اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب کشور از بهمن ماه سال جاری خبر داد.

آغاز اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب کشور
حمزه برین امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قزوین با اعلام این خبر و با بیان اینکه سال گذشته اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب کشور از 12 تا پایان اسفند ماه بوده است، اظهار داشت: امسال اعزام دانشجویان به این مناطق با توجه به افزایش اعزام زائران دانشجویی به این مناطق و آمادگی پذیرش بیشتر یادمان‌‌ها از زائران دانشجویی از 13 بهمن ماه آغاز خواهد شد.

 * آغاز اردوهای راهیان نور از 13 بهمن
وی با بیان اینکه نخستین گروه دانشجویی از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به این مناطق اعزام می‌شوند، افزود: از 14 تا 28 اسفند ماه سال جاری دانشجویان سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و غیرانتفاعی به این مناطق اعزام خواهند شد.
برین استقبال دانشجویان از اردوهای راهیان نور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی- کاربردی و پیام نور قزوین بیشترین استقبال را از اجرای این طرح کردند.

* اردوهای راهیان نور دانشجویی با محوریت اهواز انجام می‌‌شود
وی با بیان اینکه اعزام دانشجویان به مناطق جنوب با مرکزیت شهر اهواز صورت می‌گیرد و زائران دانشجویی عمدتا از شهرهای آبادان و خرمشهر، مناطق عملیاتی از جمله هویزه، سوسنگرد، اندیمشک و دزفول و از یادمان‌های شهدا در اروندکنار، شلمچه، طلائیه و چذابه بازدید خواهند کرد، تصریح کرد: دانشجویان با بازدید از این مناطق با عملیات‌های غرور آفرین هشت سال دفاع مقدس آشنا و با خاطره‌گویی و تبیین روایت‌گران جنگ توسط راویان توانمند علمی و فرهنگی یاد و خاطرات شهدا را زنده می‌کنند.
برین افزود: بازدید دانشجویان از مناطق عملیاتی از جمله دشت‌عباس، شمال استان خوزستان و دوکوهه که مقر خیلی از عملیات‌های جنگ بوده به پایان می‌رسد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این اردوها در بازه‌های زمانی مفید مختلف 2، 3 و 4 روزه در مناطق عملیاتی انجام می‌شود، گفت: برنامه‌های مناطق عملیاتی در شهر اهواز و خرمشهر آغاز می‌شود.
 برین با بیان اینکه اعزام دانشجویان به این مناطق در دو مرحله پشتیبانی و محتوایی صورت می‌گیرد، افزود: مرحله پشتیبانی در سه مرحله محل اسکان، حمل و نقل و تغذیه زائران دانشجویی به نحو مطلوب انجام می‌شود تا بهترین امکانات رفاهی در اختیار زائران دانشجو قرار داده شود.
وی بهره‌گیری از روحانیون، اساتید و روایت‌گران توانمند دفاع مقدس و توزیع بسته‌های فرهنگی متناسب در شأن دانشجویان را از جمله برنامه‌های مرحله محتوایی عنوان و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌های مفید در مرحله محتوایی در این مناطق بصیرت و آگاهی دانشجویان را به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه افزایش دهیم.

* حمایت دانشگاه‌ها از راهیان نور
برین با اظهار اینکه مدیران و مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها حمایت‌های خوبی از برنامه‌های حوزه‌های بسیج دانشجویی از جمله آموزش‌های اعتقادی، بینشی و آشنایی نسل سوم با رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های انقلاب کردند، گفت: مدیران دانشگاه‌های استان قزوین از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی-کاربردی و غیر انتفاعی حمایت‌های بسیار خوبی از اجرای این طرح می‌کنند.
وی با بیان اینکه مدیران همه دانشگاه‌های بزرگ و کوچک استان قزوین به تناسب توانشان از اجرای این طرح حمایت کردند، افزود: دانشگاه‌های پیام‌نور، علوم‌پزشکی و آزاد قزوین نقش بیشتری در مشارکت اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب کشور داشتند.
این مقام مسئول گفت: حمایت مسئولان دانشگاه‌ها از اجرای این طرح در فرهنگ‌سازی شهادت بین قشر جوان تاثیر بسزایی دارد که امیدواریم این حمایت‌ها هر ساله افزایش یابد.

* افزایش 20 درصدی زائران راهیان نور
وی با اشاره اینکه سال گذشته دو هزار و 700 دانشجو به این مناطق اعزام شدند، پیش‌بینی کرد: امسال بیش از سه هزار دانشجو به این مناطق اعزام شوند که این آمار نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد خواهد یافت.
برین اظهار کرد: با توجه به جمعیت مختلط دانشجویی در دانشگاه‌ها، دو سوم اعزام‌شدگان دانشجویی به این مناطق خواهران و یک سوم برادران هستند.

* تقویت باورها و اعتقادات معنوی از اهداف راهیان نور است

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور یکی از ماموریت‌های جدی بسیج دانشجویی است، گفت: تقویت باورها و اعتقادات معنوی دانشجویان از جمله اهداف مهم اعزام دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین به مناطق جنوب کشور است.
برین با تصریح اینکه اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور از بزرگ‌ترین مانورهای فرهنگی این سازمان است، افزود: دانشجویان دانشگاه‌ها اعم از دختر و پسر بسیجی و دانشجویانی که عضو بسیج نیستند به این اردوها اعزام می‌شوند و همچنین دانشجویانی که برای نخستین بار زائر مناطق عملیاتی جنوب کشور هستند از اولویت برای اعزام به این مناطق برخوردار خواهند بود.
رئیس بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: دانشجویان با اعزام به این اردوها با ارزش‌های متعالی دوران هشت سال دفاع مقدس، جنگ سخت و دستاوردهای بسیار عظیمی که با رشادت‌ها و جان‌فشانی رزمندگان در جنگ بدست آمده آشنا می‌شوند تا بینش و جایگاه خودشان را بتوانند در مبارزه با جنگ نرم به دست آورند.
برین با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت مکانی پادگان‌ها و قرارگاه‌های نظامی برای اسکان زائران دانشجویی در این مناطق، گفت: اسکان دانشجویان در این مکان‌ها فضای معنوی هشت سال دفاع مقدس را برای دانشجویان زنده خواهد کرد.
وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: با استفاده از آشپزخانه متمرکز در این مناطق سلامت و کیفیت تغذیه زائران دانشجو را افزایش دادیم تا غذای گرم و سالم در اختیار زائران قرار گیرد.
برین با بیان اینکه سال گذشته هزینه هر دانشجو برای اعزام به این مناطق عملیاتی 100 هزار تومان بوده است، گفت: امسال با توجه به افزایش هزینه حمل و نقل این هزینه به 120 هزار تومان رسیده که این هزینه‌ نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد یافته است.
برین با بیان اینکه دانشجویان از جمله اقشار فرهیخته جامعه هستند که باید بسته‌های فرهنگی بین آنها متناسب با شأن و نیازشان توزیع شود، گفت: کتاب، تولیدات چند رسانه‌ای، نشریات تحلیلی به روز، سی‌دی‌ها و کیف از جمله بسته‌های فرهنگی اهدایی به زائران دانشجوست.

* استقبال دانشجویان از راهیان نور غرب کشور
وی با اشاره به اینکه امسال نخستین کاروان دانشجویی اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب کشور اعزام شده است، اظهار کرد: اعزام به مناطق غرب و جنوب غرب کشور با استقبال چشم‌گیر دانشجویان مواجه شده و بسیاری از دانشجویان علاقه‌مند بودند که این اعزام دوباره انجام شود ولی با توجه به شرایط محدود، اعزام آنها به این مناطق به سال آینده موکول شده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول