اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی موسسه روایت سیره شهدا خبر داد

اعزام 200 روحانی برای روایتگری کاروان‌های راهیان نور

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی موسسه روایت سیره شهدا از اعزام 200 روحانی همراه با کاروان‌های راهیان نور به یادمان‌های شهدا در مناطق غرب و جنوب کشور خبر داد.

اعزام 200 روحانی برای روایتگری کاروان‌های راهیان نور
حجت‌الاسلام جبار جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز سری جدید اعزام‌های راویان از بهمن‌ ماه اظهار کرد: موسسه روایت سیره شهدا به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان عموم مردم به ویژه دانش­آموزان و دانشجویان که قشر تاثیرگذار جامعه هستند، راویانی را از قشر روحانی برای حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تربیت می­کند.
وی ادامه داد: مراکزی که اعزام به مناطق جنگی دارند با مراجعه به موسسه روایت سیره شهدا و ثبت­نام در سایت روایتگر، درخواست خود را نسبت به اعزام راوی همراه با کاروان خود اعلام می­کنند و موسسه این راویان را اعزام خواهد کرد.
مدیر روابط عمومی موسسه روایت سیره شهدا عنوان کرد: یک قسمت از اعزام­های موسسه روایت سیره شهدا مربوط به راهیان نور دانش­آموزی است که از 15 مهر ماه آغاز می­شود و کاروان­های دانشجویی در بهمن و اسفندماه اوج اعزام‌ها را خواهند داشت.
وی بیان کرد: با توجه به این اعزام­های دانش­آموزی و برخی از ارگان­های دیگر، موسسه روایت سیره شهدا در طول سال اعزام راوی را در دستور کار خود دارد و در بهمن­ ماه هر سال سری جدیدی از اعزام­ها آغاز می­شود.
جوادی ابراز کرد: امسال نیز در بهمن ­ماه با برگزاری افتتاحیه­ای 200 راوی در بازه زمانی 12 بهمن تا 15 فروردین همراه با کاروان‌های راهیان نور اعزام می­شوند که در حال حاضر برنامه­های آموزشی و آماده­سازی این راویان در حال برگزاری است.
وی گفت: موسسه روایت سیره شهدا از روحانیون برای روایتگری استفاده می­کند تا همراه با تبیین معارف دینی از شهدا در زمینه الگوسازی مذهبی استفاده شود و سیره و روش شهدا منطبق با معارف الهی به جوانان ارائه شود.
مدیر روابط عمومی موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: این روحانیون با حضور در کاروان­های راهیان نور علاوه بر تبیین سیره شهدا و اهداف آنان، به فعالیت­هایی مانند برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با جوانان، انجام مشاوره، برگزاری مسابقات، ارتباط­گیری و تبلیغ چهره به چهره با استفاده از فرصت راهیان نور می­پردازند.
وی افزود: موسسه روایت سیره شهدا هر ساله با انجام فراخوانی از حوزه­های علمیه، از میان طلابی که پایه هشت حوزه را گذرانده­اند، برای تربیت راوی ثبت­نام به عمل می­آورد.
جوادی اظهار کرد: این موسسه با برگزاری کلاس­ها و استفاده از اساتید این حوزه مهارت­های لازم برای روایتگری را به مبلغین آموزش می­دهد و در پایان دوره­ها با برگزاری آزمون­هایی کسانی را که توانمند بوده و برای روایتگری ذوق و مهارت کافی داشته­اند را به کار می‌گیرد.
وی ادامه داد: مبلغان این موسسه هر سال ارزیابی مجدد می­شوند و در صورت لزوم در تشخیص توانمندی آنان تجدید نظر خواهد شد.
مدیر روابط عمومی موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: همچنین هر سال برنامه­هایی به منظور به روز رسانی معلومات راویان انجام می­شود که این برنامه­های آموزشی از مهر تا بهمن ­ماه ادامه دارد.
وی افزود: راویان در طی این دوره­ها و با بهره­گیری از مباحث علمی برای مواجهه بهتر با جوانان در اردوهای راهیان نور پشتیبانی محتوایی می­شوند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول