اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی؛

سامانه ندای امداد در اردبیل راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی سامانه ندای امداد 147 در اردبیل راه‌اندازی شد.

سامانه ندای امداد در اردبیل راه‌اندازی شد
در این مراسم که صبح امروز با حضور دبیرکل هلال‌احمر، معاون سیاسی استاندار و فرماندار اردبیل و برخی دیگر از مسئولان برگزار شد در کنار بهره‌برداری از این سامانه سیستم نظارتی جاده‌ها و گزارش آنی حوادث به امدادگران در جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل راه‌اندازی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل هدف از راه‌اندازی این سیستم‌ها را  اطلاع‌رسانی سریع به امدادگران برای رسیدگی به حوادث و سوانح و انتقال بیماران و حادثه‌دیدگان به مراکز درمانی اعلام کرد.
بهرام غیبی گفت: تمام اهالی استان در 24 ساعت می‌توانند از طریق تماس با 147 اطلاع‌رسانی و یا برخی مطالب و خواسته‌های خود را مطرح کنند و یا از مربیان ما آموزش‌های امداد و نجات و نحوه احیای بیماران و نجات آنها را جویا شوند.
وی اظهار داشت: افراد حاضر و کشیک در قالب این سامانه به سرعت به تماس‌های برقرار شده پاسخ داده و در صورت نیاز اطلاعات حوادث را در اختیار مسئولان پایگاه‌های امداد و نجات قرا رمی‌دهند .
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: در سه سال گذشته هر سال 400 میلیون تومان برای تجهیز دوربین‌های مدار بسته در جاده‌های استان اقدامات مناسب انجام شده است.
یوسف اکبری بیان داشت: همه ساله با استفاده از اعتبارات ملی و استانی تلاش کردیم تا در محورهای مواصلاتی استان این سیستم‌ها را راه‌اندازی کنیم به طوری که اکثر محورهای شهرستان اردبیل از این تجهیزات مدرن و مجهز برخوردار هستند.
وی ورود میلیون‌ها گردشگر به استان را در فصول مختلف و تردد خودروها و روان‌سازی ترافیک را یادآور شد و بیان داشت: ‌با تجهیزات و امکانات مدرنی که پایانه‌ها، راه و ترابری، پلیس و نیروهای امداد و نجات از طریق آن به کمک حادثه‌دیدگان می‌شتابند در حقیقت سبب شده تا مطلوب‌ترین خدمات امداد و نجات جاده‌ای نیز از طریق این سیستم‌ها انجام شود.
دبیرکل هلال‌احمر نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه با قدردانی از تلاش مجموعه هلال‌احمر استان اردبیل در راه‌اندازی این سیستم‌ها، به کارگیری فناوری‌های جدید را در کاهش تلفات حوادث مختلف بسیار موثر و تاثیر‌گذار توصیف کرد.
ظاهر رستمی این اقدام خوب استان را در راه‌اندازی سیستم ندای امداد و اتاق کنترل جاده‌ها اقدامی مثبت و سازنده توصیف کرد و افزود: ما از این تجربه استان در سایر استان‌ها نیز بهره خواهیم بود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول