اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی:

5.12 درصد تلفات جاده‌ای کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از کاهش 5.12 درصد تلفات جاده‌ای در هفت ماه ابتدایی امسال خبر داد.

5.12 درصد تلفات جاده‌ای کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری خراسان رضوی، رضا پیل‌پایه که در مراسم روز راهور در تالار ابن‌هیثم مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد سخن می‌گفت، اظهار داشت: وزرات راه و شهر سازی بر اساس برنامه پنجم توسعه باید شرایط کاهش سالانه 10 درصد از تلفات جاده‌ای را فراهم کند که به لطف خدا و همت نیروهای این وزارت‌خانه به ویژه پرسنل خدوم راهداری و همکاری صمیمانه پلیس جاده‌ای و هلال‌احمر بیش از این در هفت ماهه نخست سال محقق شد و توانستیم تعداد متوفیات در جاده‌های کشور را  بیش از یک هزار و 400 نفر کاهش دهیم.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: البته حفظ این آمار با توجه به اینکه در سال‌های اخیر رشد خودروها به احداث راه‌ها 10برابر بوده و در سال تنها  دو درصد افزایش طولی راه‌ها داریم، بسیار سخت است.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای رسیدن به این مهم یعنی کاهش حوادث جاده‌ای باید از هر دو جنبه افزایش اعتبارات راه‌ها و مدیریت علمی ایمنی راه بسیار قوی‌تر عمل کنیم و در همین راستا سیستم‌های هوشمند را بیشتر به کار گیریم.
پیل‌پایه در بخشی دیگر از سخنانش به اهمیت کار راه‌داری اشاره کرده و افزود: حدود 85درصد کل حمل ‌و نقل کشور جاده‌ای است و سال گذشته 900 میلیون سفر جاده‌ای به ثبت رسیده که این آمار نشانگر اهمیت کار راهداران در حفظ و آماده‌سازی جاده‌های کشور است.
وی افزود: برای رفت و آمد مردم در سفرهای جاده‌ای 80هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه با هزینه بیش از 100هزار میلیارد تومان ایجاد شده است.
پیل‌پایه همچنین در ادامه افزود: برخلاف زمان‌های گذشته دیگر ریزش برف در راه روستایی حمل و نقل مردم آن روستا را دچار مشکل نمی‌کند و 120هزار کیلومتر راه روستایی نیز برای سهولت حمل و نقل روستایی‌ها در دوران دولت‌های نهم و دهم افتتاح شده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر ریزش و رحمت الهی در امسال پربارتر ببارد، با استفاده از دستگاه‌های مکانیزم شده دیگر مشکلی در سطح راه‌های کشور نداریم.
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم خدمت در راهداری را دارای اجر مضاعف دانست و افزود: با توجه به حجم بالای تردد و ورود بیش از 25 میلیون زائر در سال به شهر مشهد، راهداری در خراسان رضوی دارای اهمیت ویژه و مسئولیت سنگین‌تری است که به همین جهت خدمت در راهداری استان دارای اجری مضاعف است.
محمود صلاحی افزود: ایران بر اساس آموزه‌های دینی اداره می‌شود که در آنها برای حفظ جان انسان سفارش فراوانی شده است و به همین دلیل زیبنده نیست که آمار تلفات جانی در جاده‌ها بالا باشد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول