اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/ فرمانده پلیس راه کشور خبر داد:

کاهش تلفات 2 هزار نفری در حوادث جاده‌ای/ جریمه 200 هزار تومانی تغییری نکرد

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه کشور گفت: در طی هفت ماهه سال 90 با کاهش تلفات 2 هزار نفری در سطح جاده‌های کشور روبه‌رو بودیم.

کاهش تلفات 2 هزار نفری در حوادث جاده‌ای/ جریمه 200 هزار تومانی تغییری نکرد
محمدرضا مهماندار در حاشیه سفر به مازندران و در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اعلام اینکه در طرح زمستانه 2 هزار تیم و 6 هزار پرسنل پلیس کشور به کارگیری می‌شوند، اظهار داشت: این اکیپ به همراه  سایر ارگان‌های کشور تا 25 اسفند ماه سال جاری در سطح جاده‌های کشور حضور دارند.
وی تصریح کرد: در مجموع کل تیم‌های حاضر در سطح جاده‌های کشور با حضور هلال احمر، اورژانس، سازمان راهداری و پلیس کشور به 11 هزار تیم می‌رسد که در سطح محورهای مواصلاتی کشور حضور پیدا می‌کنند.
فرمانده پلیس راه کشور در مورد تعداد آمار تلفات جاده‌ای در تعطیلات چندروزه تاسوعا و عاشورای سال جاری گفت: آماری دقیقی از میزان تلفات در حال حاضر ندارم، ولی آن طور که مشخص است نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشتیم.
 
* اول دی ماه زمان اجرای مرحله دوم قانون جرایم راهنمایی
وی در پاسخ به سئوال دیگر فارس در مورد تاثیر قانون جدید راهنمایی و رانندگی در مورد کاهش میزان تلفات جاده‌ای خاطرنشان کرد: آمارهایی که توسط سازمان پزشک قانونی در هفت ماهه اول امسال منتشر شد نشان می‌دهد که در حوزه، شهر و جاده با کاهش 2 هزار نفری تلفات جاده‌ای در سطح کشور مواجه بودیم.
فرمانده پلیس راه کشور در تشریح مرحله دوم قانون راهنمایی و رانندگی کشور گفت: بعد از اجرا شدن قانون راهنمایی و رانندگی، قسمتی از قانون که قابلیت اجرا شدن در مرحله اول را داشت، عملی شد.
وی با اشاره به اینکه اخذ گواهینامه، اعمال جریمه و توقیف خودروهایی که دو تخلف حادثه‌ساز داشتند به خوبی انجام شد، یادآور شد: برای اجرایی شدن مرحله دوم قانون راهنمایی و رانندگی نیاز به مصوبه دولت بود که با همکاری مناسب دولت اجرای این قانون نیز ابلاغ و از اول دی ماه در کشور اجرا می‌شود.
مهماندار خاطرنشان کرد: برای هفت تخلف حادثه‌ساز مبلغ 100 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شد و بر اساس نوع تخلف میزان جریمه‌ها نیز کاهش می‌یابد.
وی در پایان به جریمه 200 هزار تومانی پلیس برای رانندگان مست و استفاده‌کنندگان از مواد روان‌گردان اشاره کرد و اذعان داشت: این مبلغ تغییری نکرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول