اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

سامانه اطلس اجتماعی اردبیل شکل گرفته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: با تلاش مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی سامانه اطلس اجتماعی در استان اردبیل شکل گرفته است.

سامانه اطلس اجتماعی اردبیل شکل گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم جعفری عصر امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات فرهنگی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: با تشکیل این سامانه ما نقاط قوت و ضعف آسیب‌های اجتماعی و فرصت‌ها و تهدیدها در این حوزه را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و در صدد بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها هستیم.
وی از عملیاتی شدن 148 طرح نشاط و تعالی اجتماعی در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف ارتقای بصیرت و آگاهی جوانان و ایجاد شور و نشاط در فعالیت‌های اجتماعی آنها اجرا می‌شود که در مناسبت‌های مختلف استقبال از این طرح مناسب بوده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با اشاره به اعتبار 150 میلیارد تومانی برنامه‌های فرهنگی پنج ساله استان خاطر نشان کرد: ما با تزریق این میزان اعتبار در یک برنامه پنج ساله تلاش می‌کنیم تا روند رو به رشد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را تقویت کرده و تزریق اعتبار کنیم.
به گزارش فارس، در این نشست که جمعی از مسئولان و مدیران استانی، معاونان دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی حضور داشتند، امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در سخنانی خواستار ساماندهی ورودی گمرک بیله‌سوار و برخورد شایسته و در شأن نظام اسلامی با مسافران و گردشگران خارجی شد.
حجت‌الاسلام کریم قیاسی گفت: با توجه به مرزی بودن منطقه ایجاد نمایندگی سازمان اوقاف و امور خیریه در بیله‌سوار ضروری است و در این زمینه پیشنهادات خود را ارایه کردیم.
وی به برخی تهدیدهای مناطق مرزی و اولویت اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی اشاره کرد و افزود: ما در حوزه فرهنگ به نگرش‌ها و باورهای حقیقی و متناسب با واقعیت نیاز داریم چرا که مردم از برخی شعارها و سخنان غیرقابل اجرا گله‌مند بوده و توان هضم آن وجود ندارد.
فرماندار بیله‌سوار نیز در این جلسه با توجه به تردد روزانه دو هزار نفر اتباع آذربایجان از طریق گمرک بیله‌سوار خاطر نشان کرد: باید با برنامه‌ریزی درست اسباب نشر ارزش‌های اسلامی و فرهنگ دینی به خارج از مرزها را فراهم کرد.
رسول زیبانژاد تصریح کرد: مناطق مرزی ما یک ظرفیت بی‌نظیری هستند که می‌توانیم بسته‌های فرهنگی، ارزشی و اعتقادی خود را به آن سوی مرزها صادر کنیم.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام وحدت مشهوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اضافه کرد: برای بهسازی و تکمیل و مرمت مساجد شهرستان بیله‌سوار 50 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.
حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به این‌که در سال‌جاری و تاکنون 60 میلیون تومان برای کار فرهنگی در این شهرستان مرزی هزینه شده است از اختصاص 40 میلیون تومان دیگر تا پایان سال‌جاری خبر داد.
معاونان و مدیران کل ورزش و امور جوانان و میراث فرهنگی نیز از اختصاص 22 میلیون تومان به هیئت ورزشی و 230 میلیون تومان برای احداث کمپ گردشگری در بیله‌سوار خبر دادند.
در این جلسه 300 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های مختلف در شهرستان مرزی بیله‌سوار از سوی مدیران اجرایی اختصاص یافت.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول