اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران یزد:

اطلس توسعه در کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان محیط زیست از ایجاد اطلس توسعه همگام با شرایط زیست محیطی منطقه‌ای تا پایان امسال خبر داد.

اطلس توسعه در کشور ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدجواد محمدی‌زاده عصر امروز در بازدید از مجتمع فولاد آلیاژی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک‌روزه خود به استان یزد اظهار داشت: هدف اصلی از سفر به استان یزد بررسی وضعیت مسائل محیط زیست استان در حوزه‌های طبیعی و حوزه محیط انسانی است.
وی با اشاره به دهلیز توسعه صنعت بین مهریز تا اردکان افزود: موارد زیست محیطی که در این منطقه مصوب شده در حال پیگیری است.
محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست بر روی ساماندهی وضعیت صنایع در منطقه مهریز تا اردکان تاکید دارد.
وی افزود: تعدادی از صنایع باید جابجا شوند، تعداد بیشتری باید فرآیند تولیدی خود را اصلاح کنند و تعدادی از کوره‌پز خانه‌های این مسیر نیز باید از شکل دستی به شکل صنعتی درآیند بنابراین ساماندهی این صنایع با فرض رعایت استانداردهای زیست محیطی مدنظر است که امیدواریم به نتیجه مناسبی دست پیدا کنیم.
محمدی‌زاده با اشاره به ضرورت‌های استان یزد بیان کرد: برای برخی از طرح‌های تولیدی یا توسعه‌ای استان جاده‌هایی وجود دارد و در استان معادنی است که بهره‌برداری از آنها ضرورت دارد و برخی طرح‌های توسعه‌ای دیگر وجود دارد که مردم در قبال آنها توقعاتی دارند که با حضور استاندار و مسئولان، تمهیداتی اتخاذ شده تا بعضی اصلاحاتی که در مناطق حفاظتی می‌شود و یا برخی ملاحظاتی که لازم است واحدهای تولیدی رعایت کنند و ... صورت گیرد.
معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در مجموع با رعایت ملاحظات و مقتضیات زیست محیطی، تلاش بر این است که امر توسعه در استان یزد محقق شود.
وی روند توسعه استان یزد را شتابان دانست و افزود: این روند پرشتاب، امیدوار کننده است و ما نیز در حوزه محیط زیست باید خود را به این شتاب فزاینده برسانیم و در راستای حل مسائل اقدام کنیم.
محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: از جمله توقعاتی که وجود دارد، با لحاظ قرار دادن طرح آمایش سرزمین در استان یزد، اطلس توسعه مشخص شود، بایدها و نبایدها در توسعه تعیین شود و بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای توسعه را در هر کدام از این مناطق و شهرستان‌ها سامان دهیم.
رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال، اطلس توسعه نیز تدوین شود.
وی گفت: اطلس توسعه می‌تواند راهنمایی برای مردم باشد و آنها بتوانند با مراجعه به سایت محیط زیست، سایت سازمان صنایع استان و ... به راحتی در مسیر توسعه‌ای گام بردارند که مدنظر استان و متناسب با متقضیات و مزیت‌های منطقه‌ای است.
محمدی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی مناطق حفاظتی و اجرای طرح‌هایی نظیر گورخر ایرانی، یوزپلنگ و ... افزود: این طرح‌ها هم‌اکنون در حال اجراست و توقعاتی در برخی مناطق از نظر نیروی انسانی و تجهیزات وجود دارد که تلاش می‌کنیم آنها را به مرحله اجرا درآوریم.
وی همچنین با اشاره به پیگیری مصوبات سفرهای استانی دولت در یزد افزود: پیگیری این مصوبات مدنظر ماست و مصوبات سفر اول و دوم به طور کامل اجرا شده و تعهدات نیز محقق شده و در سفر سوم نیز به طور قطع با حمایتی که استاندار یزد دارد و پیگیری‌های سازمان محیط زیست در تهران، امیدواریم ظرف سال 90 و 91 همه تعهدات مربوط به سفر استانی سوم را به مرحله اجرا درآوریم.
محمدی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد توافق سازمان محیط زیست با وزارت نفت خبر داد و افزود: بر این اساس تا شهریور سال 91 استانداردهای بنزین به یورو 5 می‌رسد که این اقدام 70 درصد آلایندگی شهرهای بزرگ کشور که منشأ آلودگی آنها خودروها هستند، برطرف خواهد شد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور امروز برای شرکت در چهاردهمین همایش ملی بهداشت محیط به یزد سفر کرده بود که در این سفر علاوه بر شرکت در همایش یاد شده، از دهلیز صنعتی اردکان ـ مهریز نیز بازدید کرد و در ادامه بازدیدهای خود در شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز حضور یافت و در این شرکت به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول