اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر خبر داد:

بوشهر در ردیف استان‌های برتر در اجرای سامانه اطلس اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: این استان به عنوان یکی از استان‌های برتر در اجرای سامانه اطلس اجتماعی کشور شناخته شد.

بوشهر در ردیف استان‌های برتر در اجرای سامانه اطلس اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فراس از بوشهر، نصرالله شفیعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه اطلس اجتماعی یک طرح ملی است که با هدف جمع‌آوری و پردازش داده‌ها در حوزه‌های مختلف مورد توجه وزارت کشور قرار گرفته است.
وی افزود: امروزه جهان دانش به اهمیت شگرف آمار در تمام زمینه‌ها پی برده است و تدوین و تهیه اطلس اجتماعی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
شفیعی تصریح کرد: این اطلس در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و به منظور تسهیل و دقت در برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در این زمینه‌ها تدوین شده است.
وی اظهار داشت: این سامانه درصدد است با تعیین و شناسایی شاخص‌ها و ظرفیت‌ها و سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و عمرانی در هر منطقه امکان هر چه بیشتر تقویت ظرفیت‌ها و فرصت‌های اجتماعی و نیز پیشگیری، کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی برای مدیران و مسئولان را فراهم کند.
شفیعی اضافه کرد: این سامانه نمایی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر است که با هدف شناسایی دقیق مراکز فرهنگی و اجتماعی استان تدوین شده است.
مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری بوشهر یادآور شد: جمع‌آوری اطلاعات لازم در خصوص توانمندی‌ها، وضعیت اجتماعی و مراکز فرهنگی کمک در راستای برنامه‌ریزی بهتر برای توزیع عادلانه منابع در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از دیگر اهداف تدوین این سامانه به شمار می‌رود.
شفیعی ادامه داد: محور اصلی طرح، سرمایه فرهنگی و اجتماعی، شناسایی بافت جمعیتی شاخص‌های توسعه انسانی و اقتصادی و جرایم و انحرافات در سطح استانی است که با توجه به نامه قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی استان بوشهر در راستای اجرای آن از استان‌های برتر شناخته شده و مدیران و کارشناسان مربوط مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی بیان کرد: در سطح وسیع‌تر دفتر در حال اجرای طرح اطلس اجتماعی و فرهنگی با قابلیت پردازش در محیط Gis است که در یک سال آینده انجام می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول