اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان مرکزی خبر داد

اطلس جامع فرهنگی استان مرکزی در مرحله صفحه‌آرایی

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: صفحه‌آرایی اطلس جامع فرهنگی استان وارد مرحله اجرایی شد.

اطلس جامع فرهنگی استان مرکزی در مرحله صفحه‌آرایی
مصطفی مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ارشاد حل مسائل فرهنگی به جای پاک کردن صورت مسئله‌ها است که در این راستا توجه به مطالبات فرهنگی مردم و فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات فرهنگ‌ دوستان برخورداری این استان از یک اطلس جامع فرهنگی بود که با به کار گرفتن 140 پژوهشگر عملیات تهیه و تدوین اطلس فرهنگی آغاز شد و هم‌اکنون این اطلس در مرحله صفحه‌آرایی قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه اطلس فرهنگی مهم‌ترین طرح فرهنگی استان محسوب می‌شود که در 14 عنوان و با همکاری اساتید مجرب و متخصص، پژوهشگران و صاحبنظران تدوین شده است، گفت: فرهنگ عامه در همه شهرهای استان، مشاهیر و مفاخر، آموزش و پرورش سنتی و مدرن، وضعیت آموزش عالی، رسانه‌های مکتوب و تصویری، نقش استان مرکزی در هشت سال دفاع‌ مقدس،تاریخ استان مرکزی، جغرافیای استان، جمعیت‌شناسی، کتاب‌شناسی، میراث فرهنگی و گردشگری، زبان لهجه و گویش‌ها، اقوام، طوایف و عشایر و نحوه گذران اوقات فراغت در استان بخشی از محورهای اطلس فرهنگی استان مرکزی است.
مشایخی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و گفت: شورای فرهنگ عمومی استان در سال‌های گذشته متوقف بود اما ظرف 22 ماه گذشته جلسات این شورا به طور منظم برگزار و مصوبات آن نیز اجرایی شده است.
وی با اشاره به صدور مجوز انتشار 19 نشریه جدید در استان خاطر نشان کرد: از این تعداد 14 نشریه عمومی و پنج نشریه تخصصی هستند که از نشریات عمومی پنج نشریه مشغول به فعالیت شده‌اند.
انتهای پیام/ج20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول