اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی دره مرادبیگ همدان:

امور دره مرادبیگ به یک شهرداری واگذار شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی دره مرادبیگ همدان با اشاره به واگذاری بخشی از دره مرادبیگ به شهرداری منطقه 1 و قسمتی از آن به شهرداری منطقه 2 گفت: امور دره مرادبیگ به یک شهرداری واگذار شود تا شاهد پیشبرد بهتر کارهای مربوطه باشیم.

امور دره مرادبیگ به یک شهرداری واگذار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد باقری عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات کوی دره مرادبیگ همدان با اشاره به پیشینه این منطقه و صبغه مذهبی آن اظهار کرد: حضور فعال مردمان این دیار در پیروزی انقلاب اسلامی با راهبری‌های آیت‌الله مدنی و دفاع جانانه آنان از کشور در هشت سال جنگ تحمیلی نمونه‌هایی از سابقه درخشان این منطقه است که باید آن را ارج نهاد.
وی به بخشی از خدمات انجام شده در این منطقه پرداخت و ادامه داد: آسفالت میدان بیمه تا میدان دره مرادبیگ توسط شهرداری منطقه 1، ساخت کتابخانه در این منطقه، جابه‌جایی تعدادی علمک گاز خطرساز توسط شرکت اداره گاز و انتقال انشعاب آب در برخی از مناطق دره مرادبیگ بخشی از کارهایی بوده که انجام پذیرفته است.
رئیس شورای اسلامی دره مرادبیگ همدان گفت: در حال حاضر حمل زباله در این منطقه به جز دو مسیر در حال انجام است که این امر بدون اخذ مبلغی از سوی شهرداری انجام می‌شود.
وی از فعالیت 85 درصد مردم دره مرادبیگ در ارتباط با کشاورزی، دامداری و باغداری سخن گفت و ادامه داد: متأسفانه طی چند سال اخیر به دلیل بروز خشکسالی و یا جابه‌جایی باغات شاهد از بین رفتن درختانی با قدمت 500 سال بوده‌ایم که باید راهکاری برای مقابله با این مشکل اندیشیده شود.
باقری از دیگر مشکلات پیش رو را واگذاری بخشی از منطقه دره مرادبیگ به شهرداری منطقه 1 و قسمتی از آن را به شهرداری منطقه 2 دانست و خاطرنشان کرد: این امر موجب ظهور و بروز مشکلاتی شده که در صورت واگذاری منطقه به یک شهرداری، شاهد پیشبرد بهتر امور خواهیم بود.
وی با اشاره به گردشگر بودن دره مرادبیگ همدان، خواستار احداث سرویس بهداشتی در این منطقه شد و افزود: باز کردن خیابان اصلی از دیگر موضوعات مد نظر است که مانع از ایجاد ترافیک در این منطقه می‌شود زیرا بن بست بودن مسیر یکی از عوامل ایجاد ترافیک یک ساعته آن است.
رئیس شورای اسلامی دره مرادبیگ همدان در ادامه سخنانش گفت: ناهمواری جاده دره‌مرادبیگ یکی از عوامل خرابی بخشی از محصولات کشاورزان این منطقه به شمار می‌رود چرا که به دلیل وجود این وضعیت، در حین جابه‌جایی آنها شاهد بروز مشکل هستیم.
به گفته وی آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های اصلی این منطقه از دیگر مواردی است که اهالی خواستار انجام آن از سوی مسئولان مربوطه هستند.
باقری ایجاد فضاهای ورزشی و کانون‌های فرهنگی را از دیگر موضوعات قابل توجه دانست و تأکید کرد: با وجود جنگ نرم دشمنان برای دور کردن جوانان از مذهب و گرایش آنها به سوی مسیحیت، دین زرتشت و... باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه حفظ این سرمایه‌های عظیم را فراهم آورد و در سالم‌سازی اوقات فراغت آنها کوشید.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از میدان دره مرادبیگ تا انتهای آن، به دلیل اتوبوس‌رو نبودن و عدم وجود تاکسی باید یک هزار و 300 متر پیاده‌روی کرد که در هیچ کجای شهرستان چنین وضعیتی مشاهده نمی‌شود بنابراین از مسئولان می‌خواهیم برای رفع این مشکل نیز اقدام لازم را داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی دره مرادبیگ همدان در پایان سخنانش تصریح کرد: انجام طرح تصفیه‌خانه آب شرب، شبکه فاضلاب، پوشاندن رودخانه این منطقه و ایجاد آب‌نما بر روی آن به منظور ایجاد فضای گردشگری از دیگر موضوعاتی است که توجه به آن امری لازم و ضروری است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول