اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اراک:

شهرداری اراک در شاخه عمرانی روند اجرایی بالایی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اراک در خصوص انجام پروژه‌های عمرانی شهر اراک گفت: شهرداری اراک در شاخه عمرانی روند اجرایی بالایی را در سال‌های اخیر داشته و شهر اراک بنا به اعتقاد همه شهروندان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

شهرداری اراک در شاخه عمرانی روند اجرایی بالایی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک محمدحسن احمدی در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از پروژه‌های عمرانی اراک اظهار کرد: شاهد هستیم که تقاطع‌های غیرهمسطح و همچنین پروژه‌های عمرانی در سطح وسیعی یکی پس از دیگری در شهر اراک به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: شهر اراک به عنوان کلانشهری که مصوبه آن در حال تصویب است باید از ظرفیت‌های شهری خاصی بهره‌مند شود.
رئیس شورای شهر اراک بیان کرد: پروژه میدان انقلاب با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال و پروژه محیط ‌زیست نیز با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال هزینه‌ داشته که امید می‌رود همزمان با تحویل سال جدید این پروژه‌ها افتتاح و به شهروندان عزیز اراکی هدیه شود.
احمدی هدف از اجرای پروژه‌ میدان انقلاب را تسریع حمل و نقل و ترافیک شهری و رفع معضلات ترافیکی در ابتدای ورودی کمربند جنوبی و انتهای خروجی شهر اراک ‌عنوان کرد و ادامه داد: پروژه محیط ‌زیست پس از پنج مرحله عملیات انفجاری با 2 هزار مترمکعب حجم خاک‌برداری و سنگ‌برداری و همچنین با تناژی بالغ بر 2هزار و 800 تن بتن همراه بوده است.
وی تصریح کرد: در پروژه میدان انقلاب نیز که با همین روند مواجه بودیم، عملیات بتن‌ریزی آن را می‌توان به مقدار 5 هزار و 800 تن و عملیات خاک‌برداری آن را با حجم 80 هزار متر‌مکعب اعلام کرد ضمن اینکه این پروژه شرایط خاصی داشته چرا که انتقال و جایگزینی بخش عمده‌ای از لوله‌های خدماتی اعم از تاسیسات آب، برق، گاز، فاضلاب و... حجم عملیات عمرانی و مالی بسیار زیادی را در بر داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه درآمدهای شهرداری اراک همانطور که پیش‌بینی شده بود، تحقق پیدا نکرده و با وجود کمبود اعتباراتی که در بدنه شهرداری اراک با آن مواجه بوده‌ایم اما مشاهده می‌شود که کمترین خللی در روند اجرایی پروژه صورت نگرفته است.
احمدی به پروژه‌های مهمی که شهرداری اراک در دهه مبارک فجر افتتاح می‌کند اشاره کرد و افزود: پارک مادر، ساختمان آتش‌نشانی کوی ولیعصر(عج) و فرهنگسرا که در شهر صنعتی است از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.
 وی در خصوص پروژه‌های معوقه گفت: چند‌ پروژه در دست اقدام بوده که از آنها می‌توان به پارکینگ طبقاتی میدان شورا و میدان شهدا اشاره کرد که این پروژه‌ها به دلیل مشکلات و معضلاتی که در روند اجرای آن وجود داشت، به تعویق افتاده ولی در حال حاضر مجددا در دست اقدام است.
عماد مولایی‌نسب، رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر اراک نیز در ادامه این بازدید با بیان اینکه پروژه محیط زیست را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی شهر اراک نام برد، گفت: امید می‌رود که تا پایان سال جاری بتوان شاهد به ثمر رساندن این دو پروژه و اهدا آن به شهروندان عزیز اراکی باشیم.
انتهای پیام/ج30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول