اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان:

هویت‌ ملت ایران صدر پدافند غیرعامل است

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان گفت: نگاه هویت‌بخشی ملت ایران در صدر عوامل و مصادیق پدافند غیرعامل است.

هویت‌ ملت ایران صدر پدافند غیرعامل است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی عصر امروز در نخستین همایش ملی پدافند غیرعامل در حوضه آبی دریای خزر در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار داشت: جامعیت اسلام آن‌قدر وسعت دارد که تمام امور را می‌توان در متن‌های دینی پیدا کرد.
وی پدافند غیرعامل را موجب کاهش خسارت‌ها در تهاجم دشمن عنوان کرد و افزود: پدافند غیرعامل مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی را به حداقل می‌رساند.
مهدوی ارتقای هویت جمعی جامعه را در مقابله با دشمنان موثر خواند و تصریح کرد: یکی از راه‌های مقابله فرهنگی با دشمن، ارتقای هویت جمعی جامعه است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان با تاکید بر اینکه جامعه بدون هویت و انگیزه دچار شکست می‌شود، خاطر نشان کرد: پدافند غیرعامل را در تاکتیک جنگی عاشورا می‌توان پیدا کرد.
وی نگاه هویت‌بخشی ملت ایران را در صدر عوامل و مصادیق پدافند غیرعامل دانست و ابراز داشت: هویت ملی برگرفته از هویت دینی در پدافند غیرعامل تاثیرگذار است.
مهدوی با بیان اینکه پدافند غیرعامل پشتوانه دینی دارد، گفت: پدافند غیرعامل در سیره معصومین (ع) وجود دارد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان جامعه پویا را دارای دشمن خواند و بیان داشت: رژیم بعثی در ابتدای انقلاب اسلامی به ایران حمله کرد و در حال حاضر ترور دانشمندان و نخبگان علمی کشور توسط دشمنان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کشورهای استثمارگر از قدرت گرفتن ایران احساس خطر می‌کنند، اذعان داشت: دشمنان می‌خواهند کشور را بی‌هویت کنند.
به گفته مهدوی، دشمن وقتی در نبرد مسلحانه نتواند موفق شود به هجوم غیرعامل رو می‌آورد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان هویت جامعه را از عواملی عنوان کرد که در پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد و اظهار داشت: هر عاملی که هویت جامعه را نشانه بگیرد و پدافندی برای آن پیش‌بینی نشود، باید آماده پذیرش شکست با کمترین تهاجم دشمن باشیم.
وی با اشاره به اینکه دشمن در اندلس و اسپانیا هویت و ایمان مسلمانان را از بین برد، تصریح کرد: جوانان به واسطه ترویج فرهنگ هوسرانی تبدیل به افراد پوچ شدند و مسلمانان شکست خوردند.
مهدوی بی‌هویت کردن مسلمانان را از اهداف دشمنان برشمرد و اذعان داشت: اگر در حوضه هویتی غفلت شود، پدافند غیرعامل نمی‌تواند امنیت‌بخش جامعه در کشور باشد.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول