اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد

تشکیل 4 کارگروه پدافند غیرعامل در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی گفت: 4 کارگروه پدافند غیر عامل در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

تشکیل 4 کارگروه پدافند غیرعامل در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عیسی قنبری پیش از ظهر امروز در نخستین همایش شمالغرب کشور در زمینه پدافند غیرعامل در صنعت که به همت شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی در سالن آمفی‌تئاتر اتاق بازرگانی ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: این کارگروه‌ها شامل کارگروه سیاسی، دفاعی، امنیتی، کارگروه فرهنگی و اجتماعی، کار گروه اقتصادی و انرژی، کارگروه علمی و فنآوری، کارگروه عمران و تأسیسات است.
وی با اشاره به ساختار تشکیلاتی در وزارت کشور در ارتباط با پدافند غیرعامل، تصریح کرد: ساختار تشکیلاتی سازمانی دستگاه‌های دولتی را از طریق معاونت توسعه منابع انسانی استانداری در حال پیگیری هستیم تا ساختاری برای دستگاه‌های اجرایی برای اینکه چند نفر در قالب نیروی پدافند غیرعامل در ادارات حضور یابند داشته باشیم. این مسئول با اشاره به آثار، کارکرد و مأموریت پدافند غیرعامل، افزود: در این زمینه کاهش خسارات و صدمات تأسیسات به مراکز حساس حیاتی و مهم در برابر حملات دشمن، کاهش قابلیت و توانایی سامانه شناسایی مورد توجه قرار دارد. قنبری در ادامه با اشاره به تهدیدات در زمینه پدافند غیرعامل، خاطر نشان کرد: در این راستا به دلایل مختلف دچار تهدید هستیم و باید پدافند غیرعامل جدی گرفته شود. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها 3 هزار هدف را در داخل کشور ایران مشخص کرده و در برآورد نظامی خود اعلام کرده‌اند در 3 روز می‌توانند تمام این موارد را منهدم کنند باید پدافند غیرعامل را جدی بگیریم.
این مسئول اظهار داشت: آمریکا اعلام کرده است که بیشترین مرز را با جمهوری اسلامی ایران دارد که این موضوع برای ایران تهدید است چرا که از 700 پایگاه زمینی آمریکایی‌ها در کره خاکی 100 پایگاه در کشورهای مجاور ایران است و 12 پایگاه هوایی آمریکا در کشورهای همسایه ایران قرار دارد.
قنبری با اشاره به ضرورت پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات، تصریح کرد: جنگ از عناصری است که در طول تاریخ وجود داشت و در 5 هزار سال تاریخ تمدن بشری 14 هزار جنگ در جهان رخ داده است که در این جنگ‌ها 4 میلیارد نفر جان خود را از دست داده‌اند.
وی ادامه داد: از سال 1945 تا سال 2000 در کره زمین فقط 3 هفته بدون جنگ بود که اغلب جنگ‌ها در کشورهای جهان سوم رخ داده است و با توجه به این آمارها باید پدافند غیرعامل برای کاهش تلفات مدنظر قرار گیرد. این مسئول با بیان اینکه باید به مراکز حساس سیاسی، ارتباطی، مواصلاتی، امنیتی و .. در دفاع غیرعامل بیشتر توجه شود، افزود: انبارهای ذخیره نفت در چهار راه ولیعصر ارومیه قرار دارند که در صورت بروز اتفاق خاص به این انبارها، نصف شهر از بین می‌رود و باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.
قنبری اعلام کرد: در حال حاضر برای انتقال این انبارها به خارج از شهر اقدامات لازم در دست پیگیری است.
انتهای پیام/غ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول