اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی:

رسانه‌ها به موضوع پدافند غیرعامل بپردازند

خبرگزاری فارس: جانشین معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی باید در راستای اطلاع‌رسانی پیرامون موضوع پدافند غیرعامل گام بردارند.

رسانه‌ها به موضوع پدافند غیرعامل بپردازند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه شهنام رضایی ظهر امروز در آیین دیدار با سرپرست خبرگزاری فارس آذربایجان غربی که در سالن جلسات این خبرگزاری در ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: رسانه‌های جمعی باید از طریق باز کردن سرفصلی به نام پدافند غیرعامل به آماده کردن اقشار مختلف مردم برای مقابله با انواع بحران اعم از بلایای طبیعی و تصنعی مبادرت کننند.
وی تصریح کرد: موضوع پدافند غیرعامل و زیرمجموعه‌های عظیم آن باید توسط رسانه‌های جمعی برای پشتیبانی از افکار عمومی مطرح شود ولی نباید مسئله به شکلی منعکس کنند که منجر به شکل‌گیری احساس ناامنی و نگرانی بین مردم شود.
این مسئول به تشریح یک انتظار دیگر خود از رسانه‌‌های جمعی پرداخت و گفت: هم‌اکنون به دلیل قرار گرفتن در پایان سال جرایم اولویت‌دار و مشکل‌ساز استان مبنی بر سرقت، تصادف، نزاع و ... طی بررسی کارشناسان تعیین شده است بر این اساس انتظار می‌رود رسانه‌های جمعی با انتقال هشدارها و آموزش نکات لازم به مردم در کاهش میزان وقوع جرایم اولویت‌دار در استان به پلیس کمک کنند.
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سکوت گاهی بهترین خبر است، ادامه داد: یکی از بحران‌های اخیر ارومیه در اثر خشک شدن دریاچه ارومیه شکل گرفت به طوری که اقشار مختلف مردم با نپیوستن به ناآرامی‌ها با پلیس همکاری کردند ولی از نشریات همکاری کمتری صورت گرفت.
وی تصریح کرد: در آن ایام بعضی رسانه‌ها با انتشار یک سری مقالات و تحلیل‌ها برای دامن زدن به ناآرامی‌ها تلاش می‌کردند در حالی که می‌توانستند با ارائه یک تحلیل درست از شرایط جامعه به آرام شدن فضا کمک کنند ولی از این کار متاسفانه دریغ کردند.
جانشین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی پشتیبانی رسانه‌ها از طرح‌های در دست اقدام پلیس را خواستار شد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام پلیس هم‌اکنون جمع‌آوری تجهیزات گیرنده ماهواره‌ای است لذا برای اجرای موفق این طرح رسانه‌ها، نخبگان، مسئولان و اساتید دانشگاه به شکل موثر باید همکاری کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول