اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس همایش ملی پدافند غیر عامل دریای خزر:

پدافند غیر عامل در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: رئیس نخستین همایش ملی پدافند غیر عامل در حوضه آبی دریای خزر خواستار نهادینه شدن پدافند غیر عامل در جامعه شد و گفت: پروژه‌ها باید با نگرش پدافند غیر عامل اجرایی شوند.

پدافند غیر عامل در جامعه نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا صدر ممتاز عصر امروز در نخستین همایش ملی پدافند غیر عامل در حوضه آبی دریای خزر اظهار داشت: حوضه پدافند غیر عامل توسط مقام معظم رهبری با دقت نظر پیش‌بینی شده است و در این راستا باید اقدام‌های پیشگیرانه انجام شود.
وی بخش عمده‌ای از مخاطبان مقام معظم رهبری را دانشگاهیان عنوان کرد و افزود: سال گذشته کمیته پدافند غیر عامل در دانشگاه گیلان تشکیل شد.
صدر ممتاز نهادینه شدن پدافند غیر عامل و شناخت عمومی‌تر آن در جامعه را مهم خواند و تصریح کرد: تعریف جامعی باید از پدافند غیر عامل ارائه شود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه فرصت‌ها و تهدیدهای بزرگی در حوضه دریای خزر وجود دارد، خاطرنشان کرد: همایش پدافند غیر عامل در حوضه آبی دریای خزر فرصت‌ها و تهدیدها در این منطقه را بیان می‌کند.
وی بر نقش دانشگاه در تبیین پدافند غیر عامل تاکید کرد و ابراز داشت: دانشگاه‌ها می‌توانند نقش مهم‌تری در کارگروه پدافند غیر عامل داشته باشند.
صدر ممتاز برگزاری همایش در زمینه دفاع غیر عامل را یکی از گام‌های مهم، اصلی و زیربنایی در دسترسی به اهداف راهبردی دفاع غیر عامل در کاهش آسیب‌پذیری و ارتقای پایداری در برابر تهدیدهای ناشی از بلایای طبیعی یا تهاجم‌های بالقوه و بالفعل دشمن و همچنین ایجاد امنیت و محافظت از سرمایه‌های کلان ملی کشور بیان کرد.
رئیس نخستین همایش ملی پدافند غیر عامل در حوضه آبی دریای خزر یادآور شد: کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه و پژوهشکده حوضه آبی دریای خزر دانشگاه گیلان با هدف ایجاد حساسیت در سطوح مختلف مدیران، دانشگاهیان، مراکز پژوهشی، سازمان‌ها و نهادهای اثرگذار نسبت به موضوع پدافند غیر عامل و تحریک و تشویق نخبگان به انجام تحقیقات در حوزه‌های ذی‌ربط این همایش را برگزار کرده است.
وی ادامه داد: شناخت وضعیت، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف در حوضه آبی دریای خزر، کمک به گسترش فضای علمی و تحقیقاتی پدافند غیر عامل در کشور، ایجاد زمینه مناسب برای تبادل نظرها و دستاوردهای نوین در موضوع  پدافند غیر عامل و معرفی تجربه‌های حاصل از پروژه‌های اجرایی در زمینه پدافند غیر عامل از جمله اهداف همایش مذکور است.
صدر ممتاز ترویج فرهنگ پدافند غیر عامل در سطوح مختلف جامعه، ایجاد نگرش پدافندی در تصمیم‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی، ترغیب مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها به انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه پدافند غیر عامل و پیگیری و عزم نسبت به اجرایی شدن ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده را از دیگر اهداف برگزاری نخستین همایش ملی پدافند غیر عامل در حوضه آبی دریای خزر برشمرد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گیلان به ارسال 100 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی پدافند غیر عامل در حوضه آبی دریای خزر اشاره کرد و بیان داشت: تعداد 12 مقاله به صورت شفاهی و 32 مقاله طبق نظر داوران به صورت پوستر پذیرفته شده است.
انتهای پیام/ی10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول