اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست بابل:

زباله مهم‌ترین مشکل زیست محیطی بابل است

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست بابل گفت: زباله مهم‌ترین مشکل زیست محیطی بابل است.

زباله مهم‌ترین مشکل زیست محیطی بابل است
محمد خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: در چند سال اخیر روند رشد صنعتی و مصرف‌گرایی دو عامل مهم ناشی از فعالیت‌های انسانی در تخریب محیط ‌زیست و به ویژه آلودگی هوا بوده است. 
وی تصریح کرد: امروزه فعالیت‌های انسانی اعم از صنعتی و غیرصنعتی دو منشا بزرگ آلودگی هوای کلان شهرها و مناطق متأثر از آن هستند که در این میان اگر عوامل طبیعی نظیر آتشفشان‌ها، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، بحران‌های مقطعی نظیر جنگل‌ها، همچنین شرایط منطقه‌ای نظیر پایداری جوی و موارد دیگر را نیز اضافه کنیم می‌توانیم اثرات تشدیدکننده یا تعدیل‌کننده عوامل مذکور را نیز منظورکنیم.
وی بیان داشت: با نگاهی گذرا به زندگی نسل‌های گذشته در می‌یابیم که با وجود پیشرفت بهداشت و سلامت فردی و اجتماعی در عصر جدید، اختلالات ذهنی و ژنتیکی، بروز رفتارهای ناملایم و تنش‌های عصبی، شیوع بیماری‌هایی نظیر سرطان‌ها، برونشیت و حساسیت‌ها و حمله قلبی بسیار رشد داشته که به استناد تحقیقات انجام شده سهم آن متعلق به آلودگی هوا است.
خالقی مهم‌ترین مشکل زیست محیطی بابل را مشکل زباله برشمرد و ابراز داشت: مشکل زباله بابل تنها با دفع مناسب زباله امکان‌پذیر است، ولی هنوز راهکار مناسبی برای حل این مشکل از سوی مسئولان ارائه نشده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان بابل بیشترین آمار ابتلا به سرطان کشور را دارا است، گفت: استفاده زیاد از سموم و کود شیمیایی در مصارف کشاورزی عامل مهم شیوع این بیماری است.
خالقی با اشاره به اینکه شبکه جمع‌آوری فاضلاب باید به سیستم تصفیه‌خانه مجهز شود، خاطرنشان کرد: حدود 2 هزار و 500 رودخانه کوچک و بزرگ در کشور جریان دارد که فاضلاب مستقیم و عمدی یا غیرعمدی وارد این رودخانه‌ها شده و سبب آلودگی و مرگ و میر رودخانه‌ها می‌شود و به علت بالابودن سطح آب در بابل این امر سبب مشکلات زیست‌محیطی شده است.
این مسئول اذعان داشت: تنفس هوی سالم حق همه شهروندان است و از همه شهروندان بابلی انتظار داریم حداقل 29 دی ماه روز هوای پاک از استفاده وسایل نقلیه شخصی پرهیز کرده و از نقلیه عمومی استفاده کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول