اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قم:

کاهش 60 درصدی تولید زباله با همکاری صنوف میسر است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قم گفت: صنوف با جمع‌آوری زباله و ضایعات غذایی در مخازن تعیین شده از سوی سازمان مدیریت پسماند قم، می‌توانند 50 تا 60 درصد تولید زباله را کاهش دهند.

کاهش 60 درصدی تولید زباله با همکاری صنوف میسر است
سیدعبدالله میرابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: وجود زباله‌های شهری و صنوف در کنار خیابان‌ها در زمان شب که تردد مسافران شهری را دربر دارد چهره‌ای نازیبا به سطح شهر داده و مشکلات زیست‌محیطی را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.
وی بیان کرد: مخازن جمع‌آوری زباله در کنار معابر خیابان و ماشین‌های جمع‌آوری نیز قرار داده شده است تا پسماندهای صنوف پرزباله که همیشه در کنار خیابان‌ها قرار داده شده است به این مخازن منتقل شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قم با اشاره به اهداف دیگر مدیریت جمع‌آوری پسماند در قم خاطر نشان کرد: هدف از انجام این طرح، ارتقای سطح بهداشت جامعه و زیباسازی محیط شهری است، همچنین ذخیره‌سازی مدیریت در میزان پسماند، کاهش تولید پسماند و حفظ محیط زیست از اهداف مهم این سازمان است.
میرابراهیمی با اشاره به اینکه قم یک شهر زائرپذیر است، تصریح کرد: وجود زباله‌های شهری و صنوف در کنار خیابان‌ها با وجود جمعیت زائران و مسافران به استان، چهره شهر را مخدوش می‌کند.
وی در ادامه، اجرای این طرح را از دیگر اهداف مرکز مدیریت جمع‌آوری پسماند برای کاهش حجم تولید زباله از مبدا عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجا که زباله‌های تر از نظر زیست‌محیطی آلودگی کمتری دارند و به‌راحتی به چرخه طبیعت باز‌می‌گردند، مرکز مدیریت پسماند با جمع‌آوری زباله‌های تر از مبدا هزینه‌ای را از تولیدکننده دریافت می‌کند که هزینه این کار به میزان زباله تولید شده در مبدا بستگی دارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قم با اشاره به اینکه دو نوع زباله خشک و تر در مرکز مدیریت جمع‌آوری زباله تعریف شده است، گفت: در این مرکز، پسماند زباله خشک با مشارکت بخش خصوصی به صورت رایگان جمع‌آوری می‌شود که مراکز تولید زباله خشک می‌توانند با انتقال زباله توسط بخش خصوصی هزینه‌ای را نیز از آنان دریافت کرده و هزینه جمع‌آوری زباله‌های تر توسط مدیریت پسماند را پرداخت کنند.
میرابراهیمی اضافه کرد: تولیدکنندگان باید بدانند برای تولید هر نوع زباله هزینه‌ای را برای جمع‌آوری آن به مرکز مدیریت پسماند پرداخت می‌کنند.
وی اذعان کرد: با تفکیک زباله از مبدا به‌صورت جمع‌آوری زباله‌های خشک و تر به طور جداگانه تعامل خوبی بین بخش خصوصی تولیدکننده و مرکز مدیریت پسماند ایجاد می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قم تصریح کرد: صنوف با جمع‌آوری زباله و ضایعات غذایی در مخازن تعیین شده و مشارکت سازنده در این امر می‌توانند 50 تا 60 درصد کاهش تولید زباله در استان و 50 تا 60 درصد نیز در کاهش آسیب زدن به زمین‌های دفن زباله را منجر شوند.
میرابراهیمی گفت: مدیریت دقیق و هدفمند جمع‌آوری زباله و تفکیک آن از مبدا، کمک خوبی برای زیباسازی شهری خواهد بود.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول