اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر محمودآباد در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

انباشت زباله در محمودآباد در ایام تابستان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر محمودآباد یکی از مشکلات عمده محمودآباد را انباشت زباله در ایام تابستان دانست و گفت: با توجه به سه برابر شدن جمعیت این شهر در ایام تابستان دچار مشکلاتی هستیم که با رایزنی‌های انجام شده قرار است چند دستگاه ماشین زباله‌سوز برای شهرداری خریداری شود.

انباشت زباله در محمودآباد در ایام تابستان
علی‌اصغر اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان محمودآباد یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی را کنارگذر غربی دانست و تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد کاری که وجود دارد عملیات اجرایی آن با وجود کاستی‌ها به پیش می‌رود. 
 
* ورود بیش از 2 هزار دستگاه کمپرسی
وی افزود: کمبود اعتبار، اتمام این پروژه مهم که نقش بسزایی در روند ترافیک شرق و غرب استان ایفا می‌کند را به تاخیر انداخته است و با توجه به بودجه محدود شهرداری جا دارد که مسئولان استان به ویژه استاندار و مدیرکل راه در این امر مهم نگاه خوبی داشته باشند.
اکبری با اشاره به اینکه محمودآباد یکی از شهرهای استراتژیک به واسطه قرار گرفتن بین دو بندر مهم شمال است، اضافه کرد: عبور کامیون‌های سنگین موجب فرسودگی آسفالت خیابان‌های شهر و حتی کوچه‌های شهری شده است و این خود دلیل مهمی برای اتمام کنارگذر غربی است.
وی ادامه داد: روزانه بیش از 2 هزار دستگاه کمپرسی از جاده هراز با بارهای سنگین شن و ماسه برای رفتن به غرب مازندران از این شهر عبور می‌کند و بیشتر اوقات مشکلات ترافیکی برای شهروندان ایجاد می‌کنند.
رئیس شورای شهر محمودآباد خاطرنشان کرد: به همین منظور با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال پل و بلوار سید سه نور و همچنین میدان سردار شهید کاظمی در کنار‌گذر غربی برای هدایت کامیون‌ها به نور و نوشهر را در حال احداث داریم. 
 
* ادامه ساخت کنارگذر هرچه زودتر مشخص شود
اکبری همچنین با بیان اینکه مسئولان راه و شهرسازی تکلیف ادامه ساخت کنارگذر را هرچه زودترمشخص کنند، افزود: انتظار داریم که وزارت راه و مسکن و شهرسازی برای ساخت یک کیلومتر انتهای این 35 متری به طرف نور متعهد باشند و یا زودتر تکلیف آن را برای عدم ساخت و ساز روشن کنند.
رئیس شورای شهر محمودآباد درباره 35 متری شرقی نیز خاطرنشان کرد: تاکنون آزادسازی‌ها و بیش از90 درصد زیرسازی تا فاز اول آن انجام شده و در بعضی از مکان‌ها بنا به دلایلی با رکود مواجه بوده که آنها نیز قابل برطرف شدن است.
اکبری از کشاورزان منطقه که همکاری مناسبی با شورای شهر و شهرداری برای آزادسازی کناره‌گذرهای شرقی و غربی داشتند، قدردانی کرد.
رئیس شورای شهر محمودآباد اظهار داشت: توزیع عادلانه خدمات‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلف مکانی از وظایف ذاتی و منطقی شهرداری و شورای شهر است. 
 
* انباشت زباله در ایام تابستان
اکبری اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر سعی می‌کنند عمران و آبادانی روزافزون شهر را به تمام مناطق گسترش دهند تا این شهر ساحلی و توریست‌پذیر بتواند جوابگوی مسافران و همچنین شهروندان باشد.
رئیس شورای شهر محمودآباد خاطرنشان کرد: از این رو چند طرح و برنامه را برای گسترش فضای سبز از جمله احداث امکانات در پارک‌های بزرگ شهرداری همچون پارک طاهباز و پارک لاله و همچنین طرح سالم‌سازی دریا در دستور کار داریم.
اکبری یکی از مشکلات عمده محمودآباد را انباشت زباله در ایام تابستان دانست و گفت: با توجه به سه برابر شدن جمعیت این شهر در ایام تابستان به واسطه حضور مسافران در جمع‌آوری زباله که روزانه بیش از 80 تن است، دچار مشکلاتی هستیم که با رایزنی‌های انجام شده قرار است چند دستگاه ماشین زباله‌سوز برای شهرداری خریداری شود. 
 
* 63 میلیارد و 354 میلیون ریال پیشنهادی که به تصویب رسید 
رئیس شورای شهر درباره بودجه پیشنهادی شهرداری در سال 90 اظهار داشت: شهرداری مبلغ 63 میلیارد و 354 میلیون ریال پیشنهاد داده که به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است.
اکبری اضافه کرد: از این مبلغ بیش از 50 میلیارد ریال به عنوان بودجه عمرانی و بیش از 12 میلیارد ریال در قالب بودجه جاری بوده است که برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.
رئیس شورای شهر محمودآباد در پایان اذعان کرد: برای سرعت بخشیدن به عملیات عمرانی در محمودآباد، شهرداری نیازمند بودجه بیشتری است که جا دارد مسئولان استانی با توجه به پروژه مهم کنارگذر غربی نگاه مناسبی به این شهرستان و مردم آن داشته باشند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول