اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت خبر داد

نصب دستگاه بی‌خطرسازی زباله در بیمارستان‌های رشت

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: دستگاه بی‌خطرسازی زباله در تمام بیمارستان‌های رشت نصب شده است.

نصب دستگاه بی‌خطرسازی زباله  در بیمارستان‌های رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسن عاقل‌منش ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به تجهیز بیمارستان‌های رشت به دستگاه مذکور اظهار داشت: 12 بیمارستان رشت با دو هزار و 2150 تخت فعال مجهز به دستگاه بی‌خطرسازی  زباله شده است.

وی، تجهیز این بیمارستان‌ها به دستگاه مذکور را طبق دستورالعمل وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: نصب دستگاه بی‌خطرساز که با استفاده از بخار، مواد شیمیایی و ترکیبی از هر دو مورد انجام می‌شود، در رعایت بهداشت بیمارستان‌ها و کاهش آلودگی محیط زیست تاثیرگذار است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه هر تخت بیمارستانی به طور میانگین 270 گرم در روز زباله تولید می‌کند، اذعان داشت: 10 درصد این زباله‌ها عفونی هستند و باید پس از بی‌خطرسازی به صورت بسته‌‌های بی‌خطر وارد چرخه پسماند شوند.

وی در ادامه با تاکید بر شناسایی دقیق عمارت‌های تاریخی رشت، خاطر نشان کرد: شناسایی، مطالعه و تغییر کاربری این عمارت‌ها برای استفاده عموم باید سرلوحه حرکت‌های تمام نهادهای مسئول قرار گیرد و در این راستا از توان بخش خصوصی نیز می‌توان بهره گرفت.

عاقل‌منش به فعالیت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و ابراز داشت: این سازمان متولی راه‌اندازی تور رشت‌گردی است تا بتوانیم میراث گذشتگان را به نحو مطلوب به شهروندان بشناسانیم.

رئیس  کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این جلسه افزایش بودجه برای ارتقای ناوگان حمل و نقل را مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش رانندگان و عابران به طور همزمان می‌تواند در ارتقای فرهنگ ترافیک تاثیرگذار باشد.

محسن پورفخریان، استفاده از علایم هشداردهنده در مسیر پروژه‌های عمرانی رشت را مهم دانست و افزود: در بسیاری از موارد به دلیل کافی نبودن علایم هشداردهنده شاهد آسیب‌های جدی به شهروندان و خودروهای آنها بوده‌ایم.

وی، ایجاد ترافیک شهری را از دیگر موارد عدم استفاده از علایم هشداردهنده ذکر کرد و اذعان داشت: اصلاح هندسی برخی از معابر در کاهش ترافیک شهر تاثیرگذار است.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول