اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مراغه:

طرح جمع‌آوری شبانه زباله‌های شهری در مراغه اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار مراغه از اجرایی شدن طرح جمع‌آوری شبانه زباله‌های شهری در این شهر خبر داد و گفت: با اجرای این طرح نظم خاصی به جمع‌آوری زباله‌های شهری بخشیده خواهد شد.

طرح جمع‌آوری شبانه زباله‌های شهری در مراغه اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری مراغه، نادر ابراهیمی اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در منطقه شهرک ولیعصر،شهرک امام علی و شهرک سهند مراغه از ابتدای بهمن‌ماه سال ‌جاری عملیاتی خواهد شد و به تدریج در سایر مناطق شهر اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: مطابق جدول زمان‌بندی خاص جمع‌آوری زباله که برای اطلاع‌رسانی به شهروندان به صورت بروشور تهیه و چاپ شده در منازل شهروندان این منطقه توزیع خواهد شد.‌
شهردار مراغه اظهار داشت: از این پس به جمع‌آوری زباله‌های شهری به صورت شبانه اقدام خواهد شد از این رو شایسته است که شهروندان نهایت همکاری را با شهرداری داشته باشند و زباله‌های خود را در ساعات تعیین شده در مقابل منازل و یا در معابر عمومی قرار دهند تا نسبت به جمع آوری آن اقدام شود.
وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ایجاد آرامش روحی و روانی در شهروندان بوده و شهرداری مراغه با به کارگیری این روش زمینه را برای کاهش زمان ماندن زباله در کنار خیابان‌ها، معابر عمومی و جلوگیری از مناظر بد شهری به دلیل انباشت زباله در سطح شهر را فراهم خواهد کرد.
ابراهیمی گفت: عدم تردد خودروهای حمل زباله در روز که باعث کاهش ترافیک و کاهش مصرف سوخت خواهد شد، جمع‌آوری سریع‌تر زباله‌ها و جلوگیری از قرار گرفتن زباله در معابر و کوچه در روز و کاهش آلودگی‌های هوا از جمله مزایای این اقدام است.
ابراهیمی در ادامه افزود: برای پاکیزگی شهر و ارتقا بهداشت محیط تعدادی مخازن زباله در سطح شهر نصب شده و به زودی تعداد زیادی در مناطق مختلف شهر نصب خواهد شد تا  زباله منازل شهروندانی که به علت عدم حضور در منازل جمع‌آوری نشده است به مخازن انتقال داده شود و از طریق پرسنل  شهرداری جمع‌آوری و به محل‌های تعیین شده انتقال یابد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول