اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

6 ماه حبس برای ترک نکردن اعتیاد

معتادان برای ترک اعتیاد به موسسات صلاحیت‌دار معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: افراد معتاد با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد می‌توانند با گذراندن مراحل مختلف ترک اعتیاد کرده و گرنه به شش ماه حبس محکوم می‌شوند.

معتادان برای ترک اعتیاد به موسسات صلاحیت‌دار معرفی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی پیش از ظهر امروز در جلسه مبارزه با مواد مخدر اردبیل اظهار داشت: بر اساس ماده 15 اصلاح قانون تشدید مبارزه با مواد مخدر ترک اعتیاد یک امر اجباری است و تمام افراد معتاد قانوناً مکلف هستند خود را در اولین فرصت به مراکز ترک اعتیاد معرفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر این افراد در مهلت مقرر ترک اعتیاد کامل داشته باشند گواهینامه گرفته و می‌توانند صحت و سلامتی خود را تضمین کنند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل یادآور شد: اگر افراد معتاد در مدت شش ماه به این کار موفق نشوند و یا بخواهند دوباره به دام اعتیاد بیفتند و یا از همکاری با متولیان امر سرپیچی کنند به شش ماه حبس محکوم می‌شوند.
رضایی با یادآوری اینکه در قانون آمده است که افراد معتاد تابلو‌دار باید شناسایی و از سطح خیابان‌ها و مناطق شهری جمع‌آوری شوند، افزود: طبق قانون نیروی انتظامی موظف به جمع‌آوری و هدایت آنها به مراکز ترک اعتیاد است و این مراکز نیز ظرف سه ماه باید گواهینامه سلامت را به آنها ارائه کنند.
این مسئول تصریح کرد: اگر اعتیاد به گونه‌ای باشد که نیاز به درمان بیشتر داشته باشد باید این دوره به صورت سه ماهه تمدید شده و در مرحله سوم صدور گواهینامه انجام شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: افراد معتاد باید خودشان برای ترک به مراکز مشاوره و ترک اعتیاد مراجعه کرده و به صورت خود معرف اقدام به این کار کنند و گرنه توسط ضابطان قضایی و نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری افراد معتاد از سطح شهر می‌کنیم.
رضایی بیان داشت: افراد معتادی که توان مالی ندارند با مراجعه به بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند اسباب بستری‌شدن رایگان را فراهم کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد:‌ اگر در زمینه پذیرش و مراجعه و اسکان با مشکلی مواجه شدند می‌توانند موارد را به دستگاه قضایی اعلام کرده تا بر اساس ضوابط و مقررات موضوع پیگیری شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در پایان سخنان خود عزم دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را در برخورد با معتادان و افراد تابلو‌دار در این زمینه جدی توصیف کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول