اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری:

اعتیاد سالانه 10 میلیارد تومان ضرر اقتصادی به کشور وارد می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: براساس تحقیقات انجام شده در سال 84 سالانه بیش از 10 میلیارد تومان ضرر اقتصادی به کشور در اثر اعتیاد وارد می‌شود.

اعتیاد سالانه 10 میلیارد تومان ضرر اقتصادی به کشور وارد می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید صرامی در نخستین همایش سلامت محیط کار و جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب نسبت به دیدگاه حاکمیتی و حرکت هدایت شده مصرف مواد برای نابودی نسل جوان اظهار داشت: برای اینکه بتوان به دیدگاه‌های مختلف و بررسی اعتیاد پرداخت باید ابتدا دانش چرایی و ابهامات مواد مخدر را بررسی کرد.
وی با بیان اینکه چراهای فراوانی از سوی مردم در مورد مواد مخدر به کشور مطرح می‌شود، افزود: ضرورت عصر حاضر، پذیرش و تهاجم فرهنگی از جمله مواردی است که نمی‌توان آن را در عصر ارتباطات کتمان کرد.
مدیر کل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تریاک، کراک و هروئین را بیشترین مواد مصرفی در حال حاضر برشمرد و تصریح کرد: جمع دوستانه، مهمانی خانوادگی و دوستانه به تفکیک موقعیت شاخص‌ترین موقعیت‌های آلودگی به مواد مخدر است.
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد مهم‌ترین دلیل مصرف مواد مخدر را کنجکاوی می‌دانند، ادامه داد: هر چند بسیاری از معتادان در فضای دوستانه گرایش به اعتیاد پیدا می‌کنند، اما 70 درصد افراد معتاد شاغل هستند که 10 درصد آنها در محیط کار آغاز به مصرف مواد کرده‌اند.
صرامی با اشاره به اینکه اعتیاد موجب وقت‌گیری و از دست دادن حداقل سه درصد نیروی انسانی در یک مجموعه کاری می‌شود، بیان داشت: فشارهای کاری و خستگی در حوزه آسیب‌شناسی از جمله مواردی است که در افراد کارمند منجر به اعتیاد می‌شود.
وی گفت: براساس تحقیقات انجام شده در سال 84 سالانه بیش از 10 میلیارد تومان ضرر اقتصادی به کشور در اثر اعتیاد وارد می‌شود.
مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از مدیران خواستار شد به جای انکار کردن، ناچیز شمردن میزان مصرف مواد مخدر و یا طرح کردن بحث اخلاقی و شخصی بیشتر به جنبه خسارتی اثرات سوء مصرف مواد مخدر توجه داشته باشند.
وی بیشترین مصرف‌کنندگان مواد مخدر را مردان و میزان مصرف زنان را پنج درصد برشمرد و گفت: 58 درصد افراد معتاد در کشور متأهل و 9 درصد با تحصیلات لیسانس به بالا هستند.
صرامی خانواده و نسل جوان را مورد هدف دشمن و از اهداف جنگ نرم دشمن دانست و افزود: 55 درصد والدین بعد از گذشت پنج سال متوجه اعتیاد فرزندانشان می‌شود.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول