اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران:

عمل به قانون از اولویت‌های هیئت نظارت است

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: عمل به قانون و حفظ بی‌طرفی از اولویت‌های مهم هیئت نظارت بر انتخابات است.

عمل به قانون از اولویت‌های هیئت نظارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه احمدرضا قلی‌پور پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه چالدران اظهار داشت: مسئولان برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس باید با همکاری و اتحاد با همدیگر و در راستای برگزاری مطلوب انتخابات حرکت کنند.

وی قانون‌گرایی، امانت‌داری و جلب مشارکت مردم را یکی از مهمترین اصول انتخابات خواند و افزود: مسئولان برگزاری انتخابات باید با قوانین و دستورالعمل‌های انتخابات آشنایی کافی داشته باشند و اگر بتوانیم از نیروهای انسانی مناسب در برگزاری انتخابات استفاده کنیم قطعاً نتیجه کار بهتر خواهد بود.

قلی‌پور با تاکید بر حفظ بی‌طرفی و عمل به قانون گفت: حفظ بی‌طرفی، فراهم‌سازی مقدمات هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات، عمل به قانون و همچنین حفظ اسرار کاندیداها از جمله وظایف مهم دفاتر شورای نگهبان به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: از روزی که انتخابات کلید خورده، دشمنان تلاش خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم افزایش داده‌اند از این رو هیئت‌های اجرایی باید با هوشیاری کامل انتخابات را هدایت و با حضور حداکثری مردم برگزار کنند.

وی اضافه کرد: اعضای هیئت اجرایی انتخابات به عنوان شخص حقیقی دارای اعتقادات خاص خود هستند ولی باید مراقب باشند تا اعتماد مردم را به خود جلب کنند چرا که آرای مردم به عنوان امانت به آنها سپرده می‌شود.

قلی‌پور با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد انتخابات شهرستان گفت: در زمان حاضر فعالیت هیئت اجرایی و بازرسی نهمین دوره انتخابات مجلس در چالدران و بخش دشتک آغاز شده و ستاد انتخابات این شهرستان با تشکیل جلسه کمیته‌های پنج‌گانه و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مانورهای انتخاباتی براساس زمانبندی اعلام شده از سوی ستاد انتخابات استان آماده برگزاری انتخابات پرشکوه اسفندماه جاری هستند.

امام جمعه چالدران نیز در این دیدار اظهار داشت: رعایت اخلاق و موازین قانونی در انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو کاندیداها و هواداران باید از تخریب و شایعه‌پراکنی علیه افراد خودداری کنند چون  مردم را نسبت به روند انتخابات بدبین می‌کند بنابراین عوامل اجرایی و هیئت‌های نظارت و بازرسی باید از این پدیده ناپسند جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده اضافه کرد: همه مسئولان وظیفه دارند برای اعتمادسازی و زمینه‌سازی برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی تلاش کنند تا توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و استکبار جهانی خنثی شود.

در این دیدار رئیس ستاد انتخابات شهرستان چالدران، مسئول دفتر هیئت نظارت بر انتخابات، رئیس هیئت بازرسی، بخشدار دشتک و همچنین اعضای هیئت اجرایی و نظارت حضور داشتند.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول