اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خبر داد

لایروبی 28 هزار مترمکعب از کانال‌های آبیاری مرکزی دشتستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از اجرای طرح لایروبی 28 هزار مترمکعب از کانال‌های آبیاری مرکزی دشتستان خبر داد.

لایروبی 28 هزار مترمکعب از کانال‌های آبیاری مرکزی دشتستان
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی شامگاه دوشنبه در بازدید از شبکه‌های آبیاری و زهکشی بخش مرکزی شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از شهرستان‌های استان است که استعدادهای کشاورزی فراوانی دارد و باید برای شکوفایی هر چه بیشتر این استعدادها تلاش کنیم.
وی توسعه کشاورزی را یکی از عوامل توسعه اقتصاد کشورها دانست و افزود: در شهرستان دشتستان کشاورزی یکی از عوامل رشد و توسعه اقتصادی جامعه تلقی می‌شود و در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را با نام "جهاد اقتصادی" مزین کرده‌اند باید تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی به منظور تسریع در روند توسعه زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان به‌کار گیریم.
موسوی بیان داشت: شهرستان دشتستان با دارا بودن بیش از نیمی از نخیلات شهرستان دشتستان 60 درصد تولید خرمای استان را به خود اختصاص داده و از ابتدای فصل آبیاری کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با تمام توان در راستای آبیاری مطلوب نخیلات و اراضی کشاورزی شهرستان دشتستان و دیگر نقاط استان اقدام کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اذعان کرد: با درخواست باغداران و کشاورزان حومه ایستگاه پمپاژ کلل زیارت و بنار آب‌شیرین پس از 45 سال شاهد اجرای طرح آبیاری نوبتی نخیلات و اراضی کشاورزی این منطقه در بخش مرکزی شهرستان دشتستان هستیم.
موسوی در ارتباط با تغییر شیوه توزیع آب در ایستگاه پمپاژ کلل زیارت و بنار آب‌شیرین خاطر نشان کرد: تغییر شیوه توزیع آب در این حومه موجب افزایش تمرکز، راندمان انتقال آب، سرعت و شتاب آب در شبکه‌های آبیاری این منطقه می‌شود.
وی با بیان اینکه تغییر در شیوه‌های توزیع آب خوشحالی و مسرت کشاورزان در نقاط مختلف بخش مرکزی را به دنبال داشته است، ادامه داد: حدود 165 هزار اصله نخل توسط این ایستگاه پمپاژ کانال آبیاری می‌شوند و تغییر در شیوه آبیاری قطعا موجب بهبود وضعیت آبیاری در نخیلات و اراضی کشاورزی بخش مرکزی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: به ‌منظور کاهش هدررفت منابع آبی و افزایش راندمان انتقال آب در این شبکه آبیاری، شاهد اجرای طرح لایروبی 28 هزار مترمکعب از کانال‌های آبیاری در محدوده ایستگاه پمپاژ کلل بنار آب‌شیرین و زیارت بوده‌ایم.
موسوی با بیان اینکه روش توزیع آب در ایستگاه پمپاژ آب کلل زیارت و بنار آب‌شیرین به صورت سهمیه‌ای بوده، بیان کرد: در روش فوق به دلیل کمبود دبی آب و عدم شیب مناسب کانال‌های آبیاری انتقال آب به صورت مطلوب و در زمان معین صورت نمی‌گرفت.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول