اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه مازندران خبر داد

ایمن‌سازی محورهای روستایی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان مازندران از ایمن‌سازی محورهای روستایی این استان خبر داد.

ایمن‌سازی محورهای روستایی در مازندران
 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان مازندران، سید علی اسد اظهار داشت: با توجه به حجم بالای تردد در سطح محورهای روستایی استان در حال حاضر اقدامات گسترده‌ای در مورد ایمن‌سازی و افزایش ضریب ایمنی این محورها در قالب اجرای خط کشی، نصب علائم و حفاظ‌ها توسط این اداره کل انجام گرفته است.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های بزرگ متصدیان حمل و نقل جاده‌ای در سراسر جهان از جمله ایران کاهش سوانح رانندگی است که همه ساله در همه نقاط از طول راه‌ها رخ داده و منجر به وارد شدن خسارات جانی و مالی فراوان و جبران‌ناپذیری به کشور می‌شود.
اسد تصریح کرد: این اداره کل در سال جاری به منظور تحقق امر کاهش تصادفات و همچنین ایجاد بستری مناسب برای ترددی سالم و روان علاوه بر در دست توسعه و تعریض داشتن بسیاری از محورهای مواصلاتی مهم، اقدامات گسترده‌ای در زمینه ایمن‌سازی به ویژه در سطح محورهای روستایی استان در دست اجرا داشته که از جمله آن می‌توان به نصب انواع علائم عمودی اعم از انتظامی، اخطاری، خطر به تعداد 3800 عدد و همچنین نصب تابلوهای اطلاعاتی بیش از 900 مترمربع اشاره کرد.
وی در ادامه به نصب بیش از 500 عدد بنر با مضامین محدودیت سرعت حداکثر سرعت مجاز در این محور 50 کیلومتر و در محورهای پر تردد و حادثه‌خیز روستایی استان اشاره و تصریح کرد: این بنرها با هدف ایمنی عبور و مرور و افزایش آگاهی کاربران جاده‌ای به تناسب در سطح محورهای روستایی نصب شد.
مدیرکل راه و ترابری مازندران به فعالیت‌های ایمن‌سازی در زمینه اجرای علایم افقی در سطح محورهای استان اشاره کرد و گفت: اجرای خط کشی به طول 800 کیلومتر، نصب استات به تعداد 2 هزار و 800 عدد و همچنین نصب بیش از 11 هزار عدد چشم گربه‌ای از جمله اقدامات این اداره کل در زمینه اجرا و نصب علایم افقی در سطح راه‌های روستایی استان است.
اسد نصب حفاظ‌های ایمنی از جمله گاردریل، نیوجرسی و خاکریز در پرتگاه‌ها و نقاط پرحادثه را از دیگر اقدامات این اداره کل در زمینه ایمن‌سازی محورهای روستایی استان در سال جاری برشمرد.
به گزارش فارس، از 10 هزار و 100 کیلومتر راه موجود در مازندران 7 هزار و 766 کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول