اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌ و ترابری کردستان اعلام کرد

توسعه راه‌های روستایی اولویت راه و ترابری کردستان/ پیشرفت 40 درصدی راه روستایی میانه در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌ و ترابری کردستان با اشاره به نقش راه‌ها در توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای گفت: توسعه و بهبود راه‌های روستایی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل راه و ترابری این استان است.

توسعه راه‌های روستایی اولویت راه و ترابری کردستان/ پیشرفت 40 درصدی راه روستایی میانه در سنندج
عطاالله قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهارداشت: توسعه و بهبود راه‌های روستایی در چند سال اخیر با جدیت هر چه تمام‌تر در این استان دنبال می‌شود و وجود تعداد زیادی پروژه اصلاح و بهسازی در شهرستان‌های مختلف مؤید این مهم است.

پیشرفت 40 درصدی راه روستایی میانه در سنندج
وی از پیشرفت 40 درصدی بهسازی و آسفالت راه روستایی میانه از توابع شهرستان سنندج خبر داد و تصریح کرد: از جمله پروژه‌های فعال و مهم راه روستایی در سنندج، بهسازی و آسفالت راه میانه است.
مدیرکل راه‌ و ترابری کردستان یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه روستایی با انجام خاکبرداری، تسطیح، رگلاژ و اجرای ابنیه فنی لازم در طول 1.5 کیلومتر آغاز و با پیشرفت 40 درصدی در حال انجام است.
به گفته قادری، در صورت اتمام این پروژه 380 خانوار روستایی از نعمت راه بهسازی شده و مناسب بهره‌مند می‌شوند.

* نصب پل عابر پیاده در روستای نگل سنندج
وی همچنین به نصب و بهره‌برداری از یک دستگاه پل عابر پیاده در روستای نگل از توابع شهرستان سنندج اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از تصادفات و تلفات ناشی از آن در روستاهای حاشیه جاده‌ها رخ می‌دهد تلاش برای افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن از اولویت برنامه‌های راه و ترابری استان است.
به گفته مدیرکل راه و ترابری کردستان، به‌ منظور افزایش ضریب ایمنی، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مواصلاتی نصب و بکارگیری پل‌های عابر پیاده در روستاهای بزرگ حاشیه جاده‌ها از برنامه‌های مهم این اداره‌کل در طول سال است.
قادری خاطرنشان کرد: این اقدام تأثیر بسزایی در کاهش سوانح و هم‌چنین افزایش رضایت‌مندی ساکنین روستاهای مذکور داشته است.
به گفته وی، پل عابر پیاده نصب شده در روستای نگل 30 متر و 40 سانتی‌متر طول دارد که برای نصب آن 355 میلیون ریال هزینه شده است.

ایمن‌سازی نقطه پرحادثه اجگره در مسیر سنندج ـ مریوان
مدیرکل راه و ترابری کردستان از ایمن‌سازی نقطه پرحادثه پیچ اجگره واقع در مسیر سنندج ـ مریوان خبر داد و گفت: عملیات ایمن‌سازی و اصلاح پیچ اجگره به عنوان یکی از اقدامات زودبازده و کم‌هزینه به منظور کاهش تصادفات احتمالی از سال‌جاری شروع شده و کارهای اجرایی آن با حدود 20 درصد پیشرفت در حال انجام است.
قادری خاطرنشان کرد: امیدواریم با تأمین بار مالی پروژه  در صورت وجود شرایط مناسب جوی در آینده نزدیک شاهد رفع و اصلاح این پیچ خطرناک باشیم.
وی تصریح کرد: از زمان آغاز پروژه تا کنون اعتباری حدود 300 میلیون ریال در این پروژه هزینه شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول