اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

پروژه‌های عمرانی خراسان رضوی 28.17 درصد پیشرفت داشته است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی پیشرفت پروژه‌های عمرانی استان تا پایان آذرماه سال جاری را 28.17 درصد اعلام کرد.

پروژه‌های عمرانی خراسان رضوی 28.17 درصد پیشرفت داشته است
 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سعید حسین‌پور در جلسه شورای فنی با اشاره به تخصیص بخش دیگری از اعتبارات عمرانی به استان که به تازگی صورت گرفته است، خواستار تسریع در تکمیل این طرح‌ها شد و اظهار داشت: تا پایان سال جاری تمام هزار و 743 پروژه استانی و نیز پروژه‌های ملی مورد بازدید و ارزیابی کارشناسان دفتر فنی استانداری قرار می‌گرفت.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی در شهرستان مشهد را 32 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: شهرستان‌های باخرز، خواف و مه‌ولات به ترتیب با 56، 46 و 44 درصد پیشرفت، کارنامه درخشانی در این حوزه داشته‌اند.
رئیس شورای فنی خراسان رضوی در مورد دستگاه‌های اجرایی برتر در تکمیل پروژه‌های عمرانی افزود: آبفای روستایی، اداره‌کل راه و ترابری و اداره‌کل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس به ترتیب 75، 53 و 45 درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای طرح‌های خود داشته‌اند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که این ادارات در کنار دستگاه‌هایی چون آبفای استان و جهاد کشاورزی بیشترین تعداد پروژه‌های عمرانی استان را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه 6.5 درصد از پروژه‌های استان به اتمام رسیده‌اند، اظهار داشت: پروژه‌های در دست اجرا 79 درصد، پروژه‌های عقب تر از برنامه 8.8 درصد و پروژه‌های آغاز نشده 5.1 درصد است.
وی با اشاره به معیارهای ارزیابی کیفی طرح‌های عمرانی افزود: 65.51 درصد از پروژه‌ها خوب، 2.96 درصد عالی، 1.14 درصد ضعیف و بقیه از سوی کارشناسان متوسط ارزیابی شده‌اند.
حسین‌پور از عملکرد مطلوب شهرداری تربت‌جام، چناران و بایگ تقدیر و تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌هایی که نتوانسته‌اند کارنامه موفقی از خود ارائه دهند علاوه بر استاندار به وزارتخانه‌ها و نهادهای مربوطه در تهران منعکس می‌شود.
وی انعقاد دیرهنگام تفاهم‌نامه‌ها را دلیل قابل قبولی برای تاخیر در اجرای پروژه‌ها ندانست و اضافه کرد: دستگاه‌ها همچنین بایستی قبل از امضای تفاهم‌نامه، پیش نیازهای اجرای طرح از قبیل زمین مورد نیاز را پیش‌بینی و تعامل با شهرداری‌ها در زمینه‌هایی چون صدور پروانه و پرداخت عوارض را مد نظر قرار دهند.
به گفته وی استانداری خراسان رضوی با جدیت عملکرد دستگاه‌ها در حوزه تکمیل پروژه‌های عمرانی و رعایت شاخص‌های کیفی را در راستای استفاده بهینه از منابع مالی کشور دنبال می‌کند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول