خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: شورای آموزش پرورش با شناسایی نیازها و کمبودها باید از همکاری و همیاری دانشآموزان و اولیای آنان در اداره امور مدرسه زمینه تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت را فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرسول زارع صبح امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان تنگستان ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش به نقش این شورا در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت اشاره و اظهار داشت: مشارکت همگانی در نظام آموزشی یک ضرورت اجتنابناپذیر است که باید به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی محیط آموزشی در دستور کار شوراهای آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی افزود: شورای آموزش و پرورش با شناسایی نیازها و کمبودها باید از همکاری و همیاری دانشآموزان و اولیای آنان در اداره امور مدرسه زمینه تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت را فراهم کند.
زارع در این نشست که با حضور جمعی از نمایندگان شوراهای دانشآموزی شهرستان برگزار شد عنوان کرد: شوراهای دانشآموزی از نمونههای بارز و عینی مشارکت همگانی در امر تعلیم و تربیت است که در سیستم آموزشی کشور اجرا شده و تاکنون نتایج مثبتی را به همراه داشته است.
وی از مهمترین اهداف نظام تعلیم و تربیت را اجتماعی ساختن دانشآموزان و آماده کردن آنان برای شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی ذکر کرد.
فرماندار تنگستان همچنین یادآور شد: اگر به دانشآموزان، فرصت اندیشیدن، و نقشآفرینی در امور خودشان بدهیم، موجب خودباوری و ارتقاء شخصیت آنان و مسئولیتپذیری بیشتر و پویایی آنان میشود.
امام جمعه اهرم نیز مشارکت خانوادهها در امر تعلیم و تربیت را یک ضرورت برشمرد و بیان کرد: مشورت از سنتهای حسنهای است که در دین مبین اسلام بر آن بسیار تاکید شده است.
حجتالاسلام عیسی راستگو همچنین به جایگاه شورای آموزش و پروش اشاره و خاطر نشان کرد: تصمیمات اتخاذ شده در این شورا باید در مسیر توسعه و ارتقا فرهنگ تعلیم و تربیت باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنگستان نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش برای تامین و تجهیز فضای آموزشی به مشارکت عمومی نیاز دارد تا نظام آموزشی کارکرد مطلوبی را ارائه دهد.
غلامشا زیارتی اضافه کرد: در این راستا اولیای دانشآموزان باید با نگاهی ویژه برای رفع نواقص و مشکلات مدارس با مدیران مدارس همراهی و همفکری داشته باشند.
انتهای پیام/صا20/د1000